• Головна
  • “Хочеться, щоб люди ставились до комунального майна, як до власного”: працівники “Миколаївелектротранс” про роботу на підприємстві, - ФОТО
13:43, 11 жовтня 2023 р.
Надійне джерело

“Хочеться, щоб люди ставились до комунального майна, як до власного”: працівники “Миколаївелектротранс” про роботу на підприємстві, - ФОТО

Редакція 0512 розпочинає спецпроєкт (Над)важливі: робота підприємств очима працівників. Ми хочемо розповісти містянам про важливість кожної людини, яка працює на підприємствах нашого міста та показати, як працюють КП всередині. 

Тисячі миколаївців щодня користуються електротранспортом, тому редакція 0512 вирішила показати внутрішню роботу підприємства очима п’яти різних працівників КП “Миколаївелектротранс”. 

КП “Миколаївелектротранс” є міським підприємством, яке забезпечує перевезення пасажирів електротранспортом.

На підприємстві працює понад 650 людей і більша частина колективу, навіть попри інтенсивні обстріли зі сторони російських окупантів минулого року, продовжувала працювати. Щодня вулицями Миколаєва курсує 30 тролейбусів та 26 трамваїв.

Ранок деяких працівників розпочинається із 2:30 ночі. Щоб вчасно виїхати на маршрути, диспетчерам та водіям потрібно дістатись депо та привести в готовність транспорт. 

Фото 0512

Окрім пасажирських перевезень по місту, підприємство також проводить ремонт електромереж та прилеглої території до трамвайних рейок, здійснює підвіз очисної води містянам та навіть модернізує старі трамваї, перетворюючи їх на більш сучасні. 

Я вперше побачила трамвай саме у Миколаєві

Ніна Корінчук народилася та виросла у Молдові. На підприємстві Ніна Петрівна працює з 1982 року. Жінка працювала водієм трамвая 27 років, а нині вона є диспетчером служби руху. 

- Я вперше побачила трамвай саме у Миколаєві. Пам’ятаю, як вночі сіла на автовокзалі на трамвай і так хотіла його побачити й не одразу зрозуміла, що вже їду на ньому. Мені подобалось коли багато було пасажирів. Навіть зараз, працюючи диспетчером, якщо щось стається на лінії, то я можу оперативно підказати щось водіям, адже маю цей досвід, — говорить Ніна.

Ніна Корінчук

Ніна Петрівна відповідає за оперативну передачу інформації. Вона на зв’язку з кожним водієм. Якщо стається зупинка трамвая з якихось причин, то вона передає інформацію в аварійну службу та пресслужбу.

Також жінка відповідає й на дзвінки гарячої лінії. Диспетчерка працює добу через добу. Говорить, що з роками звикла до такого графіку. Загалом на підприємстві функціонує 4 диспетчерські — там 12 людей. 

- Часто чуємо від містян про те, що чому от закордоном та в інших містах так, а у нас ні. Зараз важкий час для всіх. Ми всі любимо вимагати щось й часто забуваємо цінувати те, що маємо зараз. У нас водії навіть під час обстрілів все одно виходили на маршрути. Хотілось би звісно збільшити кількість трамваїв, але ж водночас вони є дорожчими, ніж тролейбуси, у тому числі й в обслуговуванні, — резюмувала диспетчерка.

фото 0512

Коли випускаємо новий модернізований трамвай, то ми відчуваємо гордість

Петро Клименко працює на комунальному підприємстві начальником вагоноремонтних майстерень. Саме під його керівництвом майстри не тільки ремонтують техніку, але й модернізують старі трамваї. 

Петро Клименко

Петро Васильович навчався у Харківському національному університеті міського господарства імені О.М. Бекетова. Після навчання чоловіка направили працювати до Миколаєва. 

- Мені сподобалось місто, тому я тут і залишився. Колись я їздив в метро і мене це так захоплювало. Мріяв працювати в метро, але трамваї та тролейбуси мені також до душі. Я працюю тут вже 41 рік, — говорить чоловік.

Петро приходить за годину до початку робочого дня. Далі відбувається планування роботи працівниками на день, складання завдань та розставлення майстрів по їх місцях роботи. Під керівництвом Петра Васильовича працює 32 майстри. До кожного має свій підхід. 

З 2019 року “Миколаївелектротранс” почав модернізувати старі моделі трамваїв. 

одни із модернізованих трамваїв, фото 0512

- Для нас це новий досвід, але для нас він  досить цікавий. Модернізація першого трамваю зайняла у нас понад рік, другий ми зробили менш ніж за рік. Кожного разу це різні моделі. Ми враховуємо сучасні виклики, стараємось їх робити легшими, робимо низьку підлогу і т.д. Кожний майстер робить свій внесок. Коли випускаємо новий модернізований трамвай, то ми відчуваємо гордість, — сказав Петро Васильович.

Загалом “Миколаївелектротранс” модернізував вже три трамваї, а зараз майстри підприємства працюють над ще двома. 

Мені подобається те, що можу закохати людей у нову професію

Ірина Воздвиженська — методист учбово-виробничого центру КП. Вона відповідає за набір та навчання водіїв на підприємстві.

Ірина Воздвиженська

- Мені хотілось зробити процес навчання дійсно цікавим та сучасним. Ми даємо людям не тільки теорію, але й практику. Показуємо наочно, які бувають ситуації під час водіння. Тому що тролейбуси — для більшості людей — це романтика. Але перш за все — це безпека. Потрібно навчити людей правильно поводитись з транспортом. У моїй роботі мені подобається те, що можу закохати людей у нову професію. У нас є на підприємстві люди, які тут працюють понад 40 років, але більшість водіїв, які тут є — саме мої випускники, — розповіла Ірина.

практика нових водіїв, фото 0512

Ірина відмітила, що люди, які приходять на курси водіїв часто мають бажання змінити сферу життя. Навчальний центр співпрацює з всіма відділами підприємства. Курс для новеньких водіїв триває 3,5 місяця та включає як теорію, так і практику. У 2022 році, через інтенсивні обстріли, навчання водіїв було призупинено, але вже у лютому 2023 року - відновилось. 

Це все ручна робота

Любов Дзендзя миє та прибирає тролейбуси щодня, аби містяни мали задоволення під час користування електротранспортом. Жінка навчалася у свій час на кухаря. Любов жила певний час в Угорщині, її чоловік був військовим, але згодом подружжя повернулось до Миколаєва. 

На підприємстві жінка працює на підприємстві майже 30 років. Зміна Любові триває по 12 годин. За цей час вона та ще її напарниця мають привести до ладу 30 тролейбусів. 

Любов Дзендзя

- Шваброю ми миємо лише підлогу. Все інше ми миємо губками. Це все ручна робота. Взимку бруду додається. За прибирання поверхні тролейбусів у нас відповідає окрема людина. Хочеться, щоб люди ставились до комунального майна, так само як до власного, — каже Любов.

фото “Миколаївелектротранс”

Торік, під час сильних обстрілів Миколаєва, на підприємстві для працівників організували харчування. Любов Миколаївна відповідала за організацію та роздачу харчування. 

- Нам з Європи донори надали нам пральні машини, коли місто залишилось  без води, то робітники мали змогу тут прати форму, бодай. Я працювала й на прачці та роздавала їжу. Таке відчуття, що всі ми як єдина родина. Найбільше на підприємстві мені подобається наш колектив, — зазначила жінка.

Нещодавно Любов Миколаївна вперше отримала грамоту від Миколаївської міської ради за свою роботу. Жінка відмітила, що це її дуже розчулило, тому що її роботу відзначили вперше в житті. 

У роботі водія головне нікуди не спішити

Віталій Рожанський працює на підприємстві водієм спецтранспорту — перевозить колії та людей. Чоловік народився та виріс на Хмельниччині. У Миколаєві у Віталія проживав дідусь, тому молодий хлопець приїхав підкоряти нове місто.

Віталій Рожанський

- Я працюю тут вже 40 років. 30 з них пропрацював водієм трамвая, останні 10 років вожу спецтранспорт. Я роботи ніколи не цурався. Колись у Миколаєві ходили подвійні та потрійні трамваї. У роботі водія головне нікуди не спішити, бо поспіх до добра не доведе. За всі роки моєї роботи на підприємстві було дійсно два керівники, які мали безсумнівний авторитет та повагу. Один із них — це нинішній директор, який старається дійсно йти у ногу з часом,  — сказав чоловік.

У травні 2022 року КП “Миколаївелектротранс” організував підвіз води у різні мікрорайони міста. Віталій возив воду для миколаївців протягом 7 місяців. 

Фото КП “Миколаївелектротранс”

- Я відчував, що роблю значну справу. Люди приносили каву та булочки, ніколи не був голодним. Це було приємно. Тоді місто таке було згуртованим, — додає чоловік.

Раніше редакція 0512 писала про те, як працювало  КП "Миколаївелектротранс” у перші пів року повномасштабного вторгнення рф. 

Повне або часткове копіювання, передрук і використання матеріалу без письмового погодження редакції 0512.ua забороняється і вважається порушенням авторських прав

Фото 0512 та КП “Миколаївелектротранс”.

Здійснено за підтримки Асоціації "Незалежні регіональні видавці України" в рамках реалізації проєкту Хаб підтримки регіональних медіа. Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією партнерів.

АНРВУ

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Миколаївелектротранс #Миколаїв громадський транспорт #Миколаїв новини
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Спецтема
За буденними речами, наприклад, вчасно приїхав трамвай чи є вода в крані стоїть праця звичайних миколаївців, які роблять важливі кроки для результату, який часом непомітний. Редакція 0512 хоче розказати про важливість кожного “гвинтика” у роботі кожного комунального підприємства
Оголошення
live comments feed...