• Головна
  • В умовах війни: У Миколаєві відновили навчання на водія електротранспорту, - ФОТО
12:10, 21 лютого 2023 р.
Надійне джерело

В умовах війни: У Миколаєві відновили навчання на водія електротранспорту, - ФОТО

 До повномасштабного вторгнення комунальне підприємство “Миколаївелектротранс” запрошувало на навчання містян, які хотіли б стати водієм тролейбусу чи трамваю. За декілька тижнів до 24 лютого набралась нова група, проте завершити навчання не змогли, адже почалася Велика війна.

Станом на лютий 2023 року КП знову приймає учнів та проводить курси водіїв. Наразі група складається з п’яти охочих.

Як проходить навчання дізнавалась редакція 0512.

Методист учбово-виробничого центру Возвиженська Ірина розповідає, що до війни в групах могло бути і до 15 учнів, тепер п’ять. Така різниця в кількості залежить від багатьох факторів: містяни виїхали з міста, деяких мобілізують.

Методист учбово-виробничого центру Ірина

Методист учбово-виробничого центру Ірина

Зазначимо, що навчання є безкоштовним, а учням виплачують стипендію у розмірі 2680 гривень. Також потрібно розуміти, що навчання триває 3,5 місяці на денній формі, тому поєднувати роботу і навчання не вийде.

Людина повинна розуміти, що це професійно-технічне навчання. У нас видається свідоцтво державного зразку, у якому прописується, що у людини тепер є категорія Т, пояснює методист.

Група, яка є зараз, вчиться саме на водія тролейбуса, адже водіїв трамваїв вистачає, а от з водіями тролейбусу складніше. Крім того, очікуються і нові партії цього виду електротранспорту, а тому водіїв повинно бути достатньо.

В умовах війни: У Миколаєві відновили навчання на водія електротранспорту, - ФОТО, фото-2

Навчатись можуть не всі, є ряд умов, зокрема наявність водійського посвідчення; вік не менше 21 року та освіта не нижче 11 класів. Обов’язково, звісно, прописка, паспорт та ІНН. А головне - це бажання.

З 2016 року Міністерство освіти почало змінювати план навчання. Раніше навчання тривало 20 тижнів, а ми могли приймати всіх охочих, зокрема і тих, у кого немає водійського посвідчення. Головне - 21 рік і бажання навчатись. А після цих змін, можна приймати лише тих, у кого є посвідчення, і це дуже знизило кількість людей. Крім того, через скорочення тривалості навчання, немає виробничої практики. Але і плюси в оновленій програмі, адже практики по місту стало набагато більше.

Ірина розповідає, що спочатку вивчається теорія, а потім вже теорія та практика, на якій закріплюють отримані знання.

Основний блок дається в перший місяць, а далі теорія та закріплення, зокрема їзда містом. На практиці швидше запам’ятовується. По завершенню учень складає внутрішній іспит. Ми даємо свідоцтво, що закінчено заклад, а потім ще треба скласти іспит на “категорію Т” в МРЕО. У нас практика, а в МРЕО теорія. Лише після цього людина може офіційно працевлаштуватись.

Водій-інструктор Олександр зазначає, що працювати та навчати в умовах війни вже звикли:

— Стало спокійніше та тихіше. Ми завжди працювали та працюємо у звичному режимі. Для режим роботи не змінився. Ми вже навіть не звертаємо увагу на те, що десь гучно, — ділиться він.

Він додає, що учні стараються та чоловік вже бачить результати навчань.

інструктор Олександр

інструктор Олександр

Одному з учнів - Дмитру сорок сім років, наразі він вже проходить практику водіння тролейбусу. Він розповідає, що з армії працював водієм.

Я прочитав оголошення, що проходить набір на навчання та вирішив піти спробувати водієм. До цього я працював водієм автобусу, тому трохи є знань. У мене руль в крові, мені подобається їздити. Тут подобається, що це комунальне підприємство, а тому офіційне працевлаштування і є соцпакет, адже у приватних фірмах ситуація, звісно, інша. А тут і у мене є зобов’язання, і у підприємства перед мною є зобов’язання.

учень

Директор КП Юрій Сметана зазначає, що водії забезпечуються певними соціальними гарантіями: відпустка, офіційна зарплата, яку виплачують двічі на місяць, та лікарняні.

Під час навчання ми платимо стипендію в розмірі прожиткового мінімуму а саме 2680 гривень в місяць. Це невелика сума, але поки ми не можемо її збільшити. Ще півтора року тому стипендія складала 500 гривень. Я думаю, що після перемоги, ми збільшимо ще.

На старті роботи зарплата у водія може складати 15 тисяч гривень.

Тарифна ставка у водія йде за одну годину роботи. У водіїв це приблизно 170 годин. Наразі ми не можемо забезпечити всіх водіїв такими годинами у зв’язку з війною та обмеженнями, які наразі є. Хтось робить 100 годин, хтось 80. Але ми додатково доплачуємо водіям, щоб закривати різницю нормогодин.

Директор додає, що планують відновити навчання і для майбутніх водіїв трамваїв.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#миколаївелектротранс новини. новини миколаїв #війна миколаїв
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...