• Головна
  • Спочатку трамвайна підстанція, а пізніше – кафетерії та банк: Історія однієї миколаївської будівлі, - ФОТО
17:10, 9 лютого
Надійне джерело

Спочатку трамвайна підстанція, а пізніше – кафетерії та банк: Історія однієї миколаївської будівлі, - ФОТО

Перша трамвайна підстанція у Миколаєві.

Редакція 0512.ua.  писала про те, що будівлю історичної трамвайної підстанції виставили на аукціон. А тепер хоче розповісти історії цієї будівлі.

Трамвайна підстанція

Перша трамвайна підстанція з'явилася у Миколаєві через 125 років після заснування міста. Якщо точніше, то у 1914-1915 роках. До цього часу як транспорт у Миколаєві використовувалися кінні візки, але поступово від них почали відмовлятися та зайнялися проектуванням електричного трамвая. Перші вагони трамваїв виготовила бельгійська фірма, яка будувала депо на Андрєєва-Палагнюка.

Незабаром з'явилася й підстанція, – перша у Миколаєві. Трамвайна підстанція постачала енергією в трамвайне депо, будівлі вагоноремонтних майстерень та управління. Творець трамвайної підстанції невідомий, як більшість на той час архітекторів епохи модерну.

Трамвайна підстанція

Будівля трамвайної підстанції збереглася й досі. Проте, наразі зачинена. Розташована станція у самому центрі міста, на перехресті Соборної та пр. Центрального. А роздивитися підстанцію можна з усіх боків, її архітектура приваблює та змушує зупинитися, щоб вивчити ближче.

Трамвайна підстанція

“Типова кутова вежа, вільне трактування обрамлення вікон і дверей, колонада з “левиними” капітелями, що тримає навіс, різний матеріал стін (біла глазурована цегла (другий поверх і вежа) та червонувато-сіра штукатурка (перший поверх), черепиця (червона)). ке вікон, дверей, балконів, різні типи вікон, балкончики на вежі з кованими решітками – це весь набір прийомів романтичного модерну.

Трамвайна підстанціяТрамвайна підстанція

У 30-ті роки почали будувати нову підстанцію, перша підстанція стояла без потреби. Тоді навіть заговорили про те, щоб знести підстанцію через те, що планувалося розширення проїжджої частини Центрального проспекту. Але цього не сталося. У колишній підстанції спочатку облаштували заклад громадського харчування, пізніше – бар “Ассоль”. Було й таке, що будівля пустувала протягом 15 років. А зараз її збираються продати. Що наступного разу буде в будівлі - банк чи ресторан? Поки це питання.

Фото: з просторів інтернету.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#новини миколаїв #трамвайна підстанція #історія миколаєва #трамвай миколаїв
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Спецтема
Редакція 0512.ua. підготувала для читачів цікавий спецпроект про історію міста. Тут ви зможете прочитати цікаві факти про Миколаїв, про людей, які тут жили та історію вулиць, районів, будинків.
Оголошення
live comments feed...