
Чи здатний паливний фільтр захистити авто від неякісного палива?

В Україні якість пального часто викликає сумніви. У регіонах, де доступ до перевірених АЗС обмежений, автівки заправляються там, де є можливість. І водій не знає, що саме заливає в бак. Останні зміни до ДСТУ дозволили збільшити частку біоетанолу у бензині. Це збільшує вміст води у пальному та знижує стабільність суміші. У таких умовах двигун захищає лише паливний фільтр. Саме він стає фізичним бар’єром на шляху до форсунок.
Чим загрожує неякісне паливо двигуну
У неякісному пальному часто трапляються механічні домішки, вода, сірка, залишки від розчинників або мазуту. Ці домішки потрапляють у паливну систему та викликають конкретні пошкодження.
Серед напоширеніших:
- Знос паливного насоса;
- Забруднення інжекторів;
- Поломку каталізатора;
- Збільшення витрати пального.
Як паливний фільтр захищає двигун

Паливний фільтр - це герметичний корпус з фільтрувальним елементом. Він ловить усі сторонні частинки розміром від 5 до 30 мікрон. Для порівняння: людська волосина має діаметр близько 70 мікрон.
Вони бувають двох типів: попередні (грубої очистки) і основні. Попередні ловлять великі частинки на вході. Основні встановлюються перед насосом або безпосередньо перед рейкою подачі пального. Дизельні системи часто мають фільтри з функцією відділення води. Це критично, бо вода - головний ворог паливного насоса.
Без якісного фільтра, навіть один бак неякісного пального може забити інжектори. А прочистити форсунки в інжекторі - це вже не 200 грн за фільтр, а 3000–8000 грн за ремонт.
Як правильно підібрати паливний фільтр
Фільтр підбирають за типом двигуна, роком випуску і системою подачі пального. У бензинових двигунах - тиск нижчий, і фільтр простіший. У дизельних - вища точність і складність конструкції.
Ознаки, що пора міняти: авто глухне на ходу, складно заводиться, чути гудіння з бака, особливо при розгоні. У бензинових системах можлива втрата потужності, у дизелях - підсмоктування повітря.
Заміна - кожні 20–30 тис. км. Але якщо часто заправляєтесь у сумнівних місцях - краще раз на 15 тис. км. Для старих авто, або дизелів без фільтра-відстійника, рекомендують встановити додатковий фільтр грубої очистки.
Чому не варто економити на паливному фільтрі
Дешеві фільтри можуть мати тонкий папір або взагалі синтетичну тканину без сертифікації. Такі запчастини погано затримують воду, не фільтрують дрібні частинки. Результат - все виглядає новим, а система вже забита. Деякі навпаки мають занадто щільний елемент - і зменшують тиск у системі, змушуючи насос працювати з перевантаженням.
Паливний фільтр - не розкіш, а необхідність. Він не покращує якість бензину, але зменшує шкоду від його недоліків. Якщо не хочете ремонтувати паливну систему - купуйте паливний фільтр в перевіреному онлайн-каталозі автозапчастин. Так ви зекономите не тільки нерви, а й час та гроші.