• Головна
  • Замінили експлуатацію волів та допомагали у будівництві: локомобілі у Миколаєві,- ФОТО
12:20, 23 лютого
Надійне джерело

Замінили експлуатацію волів та допомагали у будівництві: локомобілі у Миколаєві,- ФОТО

Сьогодні парові машини вже не зустрінеш у повсякденному житті. Проте наприкінці 1800-х років у Миколаєві локомобілі були частиною життя міста.

Тема транспорту завжди цікавить, особливо, коли йдеться про перші кроки залучення техніки в повсякденному житті людей, які звикли працювати своїми силами. Редакція сайту 0512.ua вирішила розповісти про одну з таких подій та подальший розвиток локомобілів у Миколаєві. 

Заміна волів. 

Замінили експлуатацію волів та допомагали у будівництві: локомобілі у Миколаєві,- ФОТО, фото-1

До появи цього виду транспорту в Миколаєві городяни користувалися волами. Щодня ці тварини тяжко працювали в Адміралтействі – переправляли тяжкі предмети, переносили ліс, а також їх використовували на млинах. До того ж, у місті існувало ціле подвір'я волів, де утримували тварин. Воно перебувало на південь від Спаської і примикало до Лісків.

Замінили експлуатацію волів та допомагали у будівництві: локомобілі у Миколаєві,- ФОТО, фото-2

Варто зазначити, що для внутрішніх перевезень щорічно в середньому використовувалося понад п'ять тисяч підвод волів, на яких працювали селяни-кріпаки. Проте техніка витіснила експлуатацію волів.

Перший локомобіль у Миколаєві. 

Замінили експлуатацію волів та допомагали у будівництві: локомобілі у Миколаєві,- ФОТО, фото-3

У 1860 році до влади приходить віце-адмірал Богдан Фон-Глазенап та здійснює важливий крок для розвитку Миколаєва – відкриває місто для закордонної торгівлі. Природно відкривається перший Комерційний порт заходу іноземних судів.

Замінили експлуатацію волів та допомагали у будівництві: локомобілі у Миколаєві,- ФОТО, фото-4

У цей час у Миколаєві відбувається ще одна важлива подія у впровадженні техніки у життя городян. Адміралтейство отримує перший локомобіль, який працює на парі, зроблений в Англії.

Замінили експлуатацію волів та допомагали у будівництві: локомобілі у Миколаєві,- ФОТО, фото-5

Ще одна новина в Миколаєві - у березні доставлений сюди з Одеси виготовлений в Англії для нашого Адміралтейства локомобіль, або краще сказати, парова перевізна машина у 8 сил... Локомобіль був випробуваний: дуже добре піднявся від західних адміралтейських воріт по крутій горі до собору, позаду була причеплена звичайна карета; поїзд цей звернув, звичайно, увагу тих, що проходив повз і незабаром рознеслася чутка про незвичайне явище. Так що коли локомобіль увійшов до Адміралтейства, то великий натовп наринув подивитися на диво,

- описує цю подію Є. Павловський у своїй кореспонденції до журналу "Морська збірка":

Юрій Крючков у своїй книзі “Історія Миколаєва. Від заснування до наших днів” зазначає, що перший локомобіль міг тягнути 26 тонн вантажу. Тож транспорт замінював десятки волів.

Замінили експлуатацію волів та допомагали у будівництві: локомобілі у Миколаєві,- ФОТО, фото-6

Парові машини на суднобудівних заводах. 

Замінили експлуатацію волів та допомагали у будівництві: локомобілі у Миколаєві,- ФОТО, фото-7

Незабаром після появи першої парової машини з'явилася і друга. Тоді розпочалося "перетворення робочих сил Миколаївського адміралтейства". Всю важку роботу та транспортування вантажів виконували локомобілі. До того ж паливом для локомобілів могли бути різні відходи (тирса, багаття, тріски, лушпиння), або ж дрова, торф, вугілля та солома.

"Миколаївський Базар" знайшов фотографії, які доводять, що парові машини активно використовувалися на "Руссуді" (нині Миколаївський суднобудівний завод). Під час реконструкції заводу 1911 - 1913 років локомобілі були головними “помічниками” у будівництві.

Замінили експлуатацію волів та допомагали у будівництві: локомобілі у Миколаєві,- ФОТО, фото-8

Будівництво локомобілів у Миколаєві.

Замінили експлуатацію волів та допомагали у будівництві: локомобілі у Миколаєві,- ФОТО, фото-9

Звичайно ж, локомобілі не тільки використовували в Миколаєві, але й будували. Паровими машинами англійських та французьких типів займався Чорноморський суднобудівний завод.

Про використання парової машини у місті йдеться й у газетах. В одній із нотаток зазначено, що у 1921 році локомобіль застосували для ремонту Пересадівського мосту під Миколаєвом.

Замінили експлуатацію волів та допомагали у будівництві: локомобілі у Миколаєві,- ФОТО, фото-10

Як довго використовували цей вид техніки у місті невідомо. Проте згідно з спогадами старожилів, локомобілі у Миколаєві жили чимало. Наприклад, у 1930-х роках, у дитинстві, краєзнавець Юрій Крючков ще бачив локомобіль у місті. Напевно, парові машини прослужили в Миколаєві близько 70 років.

За матеріалами “Фаберова дача”,“Миколаївський базар”, книга Юрія Крючкова “Історія Ніколаєва. Від основи до наших днів”.

Фото з Інтернету.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#історія Миколаїв #локомобілі Миколаїв #транспорт Миколаїв #старовинний транспорт Миколаїв
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Спецтема
Редакція 0512.ua. підготувала для читачів цікавий спецпроект про історію міста. Тут ви зможете прочитати цікаві факти про Миколаїв, про людей, які тут жили та історію вулиць, районів, будинків.
Оголошення
live comments feed...