
Зміна прізвища, АІ-помічник та еКонсул: спойлери нових послуг у Дії
За 5 років роботи порталу "Дія" запустили десятки революційних послуг. Зараз активно працюємо над новими сервісами.
Сьогодні "Дія" – це 28 документів, понад 40 сервісів у застосунку і більш ніж 130 послуг на порталі. Більшість послуг, які запрацювали у Дії, дали можливість українцям отримувати їх без кілометрових черг, купи паперів і бюрократії. Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров поділився спойлерами нових послуг у "Дії" у колонці для РБК-Україна, передає Мінцифри.
Інтеграція ШІ

Тотальна інтеграція штучного інтелекту в усі проєкти – одне із завдань нашої команди на цей рік. І Дія не виняток. Зараз нам потрібно думати, як стати найшвидшою і найзручнішою країною у світі, порівнювати себе з топовими державами та бізнесами. І штучний інтелект допоможе нам досягти цих цілей,
- зазначив Федоров.
Один із кейсів – AI-чатбот Наталка. Він оптимізував комунікацію з потенційними партнерами, що хочуть інтегрувати сервіси Дії. ШІ-чатбот Наталка працює три місяці, за цей час обробив більш ніж 1 400 запитів на чат.
Також досліджують можливості використання АІ-помічника в Дії. Наприклад, щоб українці могли звернутися до нього, якщо виникають певні проблеми під час взаємодії з державою.
Сервіси для водіїв

Михайло Федоров наголошує, що це справжньою революцією в послугах для водіїв і цифрова реформа ГСЦ. У Дії вже доступні найактуальніші сервіси – від шерингу авто до сплати штрафів.
Також плануємо цифровізувати 90% послуг для водіїв протягом цього року. Зокрема, розширити можливості перереєстрації авто; додати можливість змінити техпаспорт; внести зміни щодо зберігання номерних знаків; зареєструвати авто після розмитнення тощо,
- зазначив міністр.
еКонсул

За словами Федоріва, зараз близько 7,9 млн українців перебувають за кордоном. Тому головна мета України – спростити їхню взаємодію з державою.
Тож разом з МЗС працюємо над цифровізацією консульських послуг, щоб українці могли користуватися найпотрібнішими державними сервісами в Дії. Наприклад, у Дії зможете замовити закордонний паспорт чи ID-картку, посвідчення водія, картку платника податків. Потім одразу ж одержати документи за місцем перебування, а не їхати по них в Україну. Або ж матимете змогу в кілька кліків скористатися комплексною послугою з реєстрації народження дитини за кордоном. Тож піклуємося про те, щоб наші люди за кордоном не втрачали зв’язку з рідною країною і користувалися українським сервісом,
розповів Михайло Федоров.
еНотаріат

Разом з Мін’юстом та Нотаріальною палатою Мінцифри працюємо над цифровізацією нотаріату. У роботі – електронна система, яка інтегрує всі нотаріальні процеси в єдину цифрову платформу. еНотаріат пришвидшить і спростить нотаріальні процедури, що дасть змогу українцям і нотаріусам взаємодіяти більш ефективно та зручно.
Розвиток Дія.Картки

Минулого року ми запустили Дія.Картку в Дії. Щоб ви не відкривали окремих карток для виплат від держави, а користувалися однією. Це зручно як для банків, так і для партнерів. На Дія.Картку вже отримують виплати за двома послугами — єКнига та Ветеранський спорт. У планах – перевести виплати єПідтримки на Дія.Картку, зокрема, з тими, що були у 2021–2023 роках. А також із часом на Дія.Картці буде більше державних виплат,
- розповів Михайло Федоров.
Зміна прізвища

Ще один сервіс, який планують реалізувати – комплексна послуга переоформлення документів при зміні прізвища. Наразі Мінцифри працює над тим, щоб українці могли переоформити документи в кілька кліків у Дії й не витрачали час на подання заяви в різних держустановах.
Цифровізація послуг, пов’язаних зі смертю

Сервіси, пов’язані зі смертю рідних, – важливе оновлення в Дії, над яким працюють найближчими роками. Команда Мінцифри працює над комплексом послуг, пов’язаних зі смертю, який прибере походи по держорганах у найскладніші моменти життя.
На першому етапі планують реалізувати такі сервіси:
- отримання лікарського свідоцтва про смерть;
- державна реєстрація смерті;
- передання даних у реєстри та оформлення допомоги на поховання.
За 5 років кожен зміг переконатися, що Дія – це не просто послуги в кілька кліків. Це про зручну взаємодію з державою, зручність та економію часу. А ще це мінус взаємодія із чиновниками й викорінення корупції: від шоколадки за довідку до більш масштабних хабарів. За чотири роки антикорупційний та економічний ефект цифровізації становить 66 млрд грн. І це результат роботи 25% онлайн-послуг у Дії, реальний ефект значно більший. Тож ми продовжуємо запускати зручні й швидкі послуги та цифровізувати кожну сферу життя держави,
- резюмував Федоров.
Нагадаємо, тепер українці можуть повідомити про відсутність звʼязку чи мобільного інтернету. У Дії запустили новий сервіс.