• Головна
  • Історія зношеного на 90% мосту в Миколаєві, який не вдалося замінити минулого року через рашиський напад,- ФОТО
12:10, 21 січня 2023 р.
Надійне джерело

Історія зношеного на 90% мосту в Миколаєві, який не вдалося замінити минулого року через рашиський напад,- ФОТО

Понтонний пішохідний міст у Миколаєві має свою чималу історію та потребує глобального ремонту, а , можливо, і повної заміни.

Про ремонт даного мосту у місті говорять вже не один рік, а минулогороку, за словами першого заступника мера Віталія Лукова, на місці старої аварійної переправи планували збудувати новий пішохідний міст. Проте,як і усім великим планам, у 2022 році завадила війна, яку розв’язала росія.

Редакція сайту 0512.ua вирішила розповісти історію та сьогоднішній стан понтонного пішохідного мосту через річку Інгул.

Проте спочатку пропонуємо вирушити на декілька століть назад, в часи, коли жили козаки, коли на місці пішохідного мосту існував "Козацький Перевіз". Редакція вже розповідала, що до заснування міста, у Миколаєві жили та працювали українські войовничі козаки, а до кораблів, які почали будувати у місті вже в 18 столітті, ходили, а, можливо, і будувалися чайки.

Так, згідно інформації з книги Ковальової, О. Шарафанова, О. Добровольского "Миколаївщина козацька", саме на території старого Інгульського мосту, нині пішохідного, ще до заснування міста, існував "Козацький Перевіз". Саме тут запорожці на дубах перевозили людей через річку в обидві сторони.

Для козаків ця місцевість мала неабияке стратегічне та економічне значення. Адже саме через цей перевіз ішов весь торговий транспорт. До того ж, Перевіз був продовження Чумацького шляху.

Пізніше, в кінці 18 століття, коли Миколаїв вже отримав статус міста, на місці нинішньої пішохідної переправи, збудували перший міст. Переправа також була понтонною.

Нинішній понтонний пішохідний міст через Інгул з’явився, за даними Андрія Шинкаренка, після Другої світової війни.

Шинкаренко підкреслює, з боку парку Перемоги конструкція мосту складається з бетонних опор, а решта – наплавна, розташована на понтонах. При його будівництві з двох боків були величезні насипи, щоб зробити виїзд на міст. Адже раніше ця переправа не була пішохідною, а по ній їздили автомобілі.

Історія цього мосту починається взагалі із відновлення Аляудської переправи. Адже 1944 року до Миколаєва з Дніпра направили цілий загін з понтонами та конструкціями. З деяких частин відновили переправу в Аляудах, інші частини використали для понтонного пішохідного мосту.

Так до 1981 року по понтонній переправі щоденно рухалися автівки, а після 6 листопада, коли офіційно відкрили Інгульський міст, переправою навіть ходити деякий час було неможливо. Адже щоб привчити містян пересуватися новим мостом, понтонний розвели. У такому стані він простояв вісім років.

1989 року переправу відновили. З неї прибрали половину понтонів, міст почистили та пофарбували силами працівників суднобудівного заводу.

На початку 2000-х сталося кілька казусів. Так у 2001 році під час розведення, частина мосту від'єдналася від берегової частини парку Перемоги. А через 4 роки один із понтонів набрався води і потонув. Пізніше його відновили.

У 2020-х історії повторилися. У лютому 2020 року, під час урагану, міст також постраждав. Тоді його частина від'єдналася від берегової лінії з боку переправи. Ремонт проходив до травня. Тоді ж деякий час було заборонено пересуватися мостом.

У липні наступного року затопило один із понтонів. Воду відкачала, проте дедалі більше з’явилося повідомлень, що потрібно замінювати понтони, чи взагалі, зводити новий міст.

Пізніше директор КП "ЕЛУ автодоріг" Віталій Шевченко повідомив, що з десяти необхідних понтонів зараз міст складається з восьми, а більша частина моста зношена на 90%. Шевченко наголошував, що ремонтувати наявні понтони немає сенсу, оскільки щороку необхідно витрачати велику суму грошей, але результат лише тимчасовий. Про те, що понтонний міст "зжив себе" і технічний стан та зовнішній вигляд переправи не дозволяють затягувати питання з реконструкцією говорив і сам мер міста Олександр Сєнкевич.

Замінити пішохідний міст через Інгул запланували в 2022 році, проте, як розповів перший заступник мера Віталій Луков, це питання довелося знову відкласти через повномасштабне вторгнення рф на територію України.

- Цього року планували  розпочати конкретні роботи по плануванню та замовленню нового понтонного мосту з плаваючих бетонних понтонів Ми планували замінити пішохідний понтонний міст через Інгул,- повідомив Луков.

Так, поки через війну питання відклали, можливо, так само, як після закінчення другої світової війни з'явився нинішній понтонний міст, так само, після перемоги України у теперішній війні, з'явиться на цьому місці нова переправа. 

Здійснено за підтримки Асоціації "Незалежні регіональні видавці України" в рамках реалізації грантового проєкту Хаб підтримки регіональних медіа. Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією партнерів

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#понтонний пішохідний міст у Миколаєві #міст у Миколаєві #історія мосту у Миколаєві #у Миколаєві планували замінити міст
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Спецтема
Редакція 0512.ua. підготувала для читачів цікавий спецпроект про історію міста. Тут ви зможете прочитати цікаві факти про Миколаїв, про людей, які тут жили та історію вулиць, районів, будинків.
Оголошення
live comments feed...