
На Миколаївщині майже за рік відновили 19 мостів, які постраждали внаслідок війни, - ФОТО
У Миколаївській області відновили 19 мостів, які зазнали руйнувань через активні бойові дії на території області.
Основний, найбільший міст у Вознесенську, який у 2022 року зупинив просування окупаційних російських військ на північ області та держави в цілому, відновили та відкрили рух по ньому на початку цього місяця.
- У 2022 році, коли росіяни дійшли до Вознесенську, цей міст зупинив просування російських військ на північ нашої області та держави. Це найдальня точка просуквання російських військ і найперша, коли вони були відкинуті у зворотній напрямок. Для мене він трохи символічний,– зазначив начальник Миколаївської ОВА Віталій Кім під час брифінгу.
За його словами, цей міст відновили повністю за державні кошти.
Однак, додав Віталій Кім, не відремонтований залишається ще один міст в селі Воронівка. Цей міст сполучає два села.
- У нас ще не відремонтований один міст в селі Воронівка, там є піше сполучення, яке об'єднує два села. Це в наших найближчих планах, бо там є технічні умови, - пояснив начальник ОВА.
Заступник голови Миколаївської ОВА Валентин Гайдаржи додав, що цей міст, до того, як постраждав внаслідок війни, не мав балансоутримувача.
- Нещодавно до нас звернулись потенційні інвестори і говорили, що Чехія нам допоможе відновити цей міст. Але процес затягнувся. Ми надали всю інформацію, громада взяла на баланс цей міст. Процес йде, але, на наш погляд, повільно. Тому ми розглядаємо інші не заборонені чинним законодавством можливості стосовно його відновлення,- говорить заступник начальника ОВА.
Щодо інших мостів, які вдалося відновити менш ніж за рік. Крім державного фінансування, у відновленні брав участь фонд United24, який забезпечив частину необхідних матеріалів. Валентин Гайдаржи також зазначив, що деякі матеріали були придбані коштом обласного бюджету, а виконання робіт взяла на себе Державна служба спецтранспорту.
Одним із ключових факторів успішного відновлення мостів стало партнерство з Державною службою спеціального транспорту. За словами Кіма, саме завдяки допомозі цієї служби вдалося відновити більшість мостів у короткі терміни.
- ДССТ знялись по моєму проханню з частиною своїх сил у Харківській області і перекинули їх до нас, щоб ми могли відновити мости,- розповів він.
Деякі мости, говорить Валентин Гайдаржи, були зроблені як тимчасові і їх термін експлуатації від 1,5 до 2 років. Тому робота у цьому напрямку продовжуватиметься далі. Заступник голови Миколаївської ОВА зазначає, що сьогодні ведуться обговорення з новим начальником ДССТ щодо того, щоб тимчасові переправи зробити, наприклад, як міст у Новотимофіївці:
- Цей міст є дуже важливим, він є транспортним коридором евакомаршруту між Миколаївською та Херсонсьеою областями.
Також деякі мости постраждали через підрив рашистами греблі Каховської ГЕС. Мова йде про мости у Баратівці та Галаганівці. Ці мости сьогодні також відновили.
- У Баратівці до цього був пішохідний міст. За рахунок коштів United24, обласного бюджету, за рахунок виконання робіт ДССТ та частково бюджету Снігурівської ОТГ ми зробили сумісно новий міст, який наразі є транспортним. Там не лише пішоходи та легкові автомобілі рухаються, але й вантажівки також мають можливість безпечно проїхати, - говорить Валентин Гайдаржи.
Щодо мостів, які перебувають на балансі управління каналами річки Інгулець. Тут також сумісно з ДССТ, United24 та за кошти УКРІ були відновлені всі постраждалі мости, які перебувають на балансі управління.