Вартість доставки вантажів з Китаю: що впливає на ціну та як можна заощадити
У Китаї все безпомилково дешевше — подібну думку багато хто сприймає мало не як аксіому. Насправді, далеко не все і не завжди. Оскільки досить низька ціна не підтверджується високою якістю. Наприклад, дешеві китайські автомобілі - це відвертий ширвжиток, який у буквальному сенсі розсипається у вас під ногами (перевірено на практиці). А нормальні транспортні засоби коштують зовсім інші гроші.
Але, загалом, Китай — справді невичерпне джерело прибутку для ділової людини. Варіантів, що купити там і вигідно перепродати тут, безліч. Інша річ, що доставка вантажу з Китаю в Україну коштує чималих грошей. І це зрозуміло — ми з Піднебесною не сусіди (принаймні поки що між нами знаходиться країна, назва якої згадувати навіть не хочеться). Але все-таки заощадити на транспортуванні можна. Давайте послухаємо поради досвідчених підприємців, які заробили капітал на торгівлі китайськими товарами.
Що вибрати: повітря, море чи шпали-рейки
Основних способів доставки з Піднебесної три: авіа, залізниця та море. Головна перевага повітряних перевезень – швидкість. Так, це справді швидко: куплений товар може опинитися в Україні (вірніше, враховуючи сучасні реалії, у Польщі) вже за 3–5 діб. Але це дорого плюс існують обмеження на вигляд та габарити вантажу. Наприклад, нафтова платформа або кар'єрний крокуючий екскаватор у літак не помістяться.
Залізниця – варіант на любителя. Це трохи швидше, ніж морем, проте вартість незрівнянно дорожча. Тому, якщо хочете заощадити - вибирайте відповідне судно і завантажуйте на нього, що душа забажає.
Крім найнижчої ціни доставки та універсальності (ніяких обмежень ні за розмірами, ні за вагою немає) такий спосіб перевезення — найнадійніший з точки зору контролю за всіма етапами транспортування. Чим більший і дорожчий вантаж, тим вигідніше доставляти його на морських суднах, а логістичні послуги становитимуть менший відсоток у собівартості товару.
А зменште мені ціну, будь ласка!
Китайці – не турки. Але торгуватись із ними можна і навіть потрібно. Але не просто так, а наводячи переконливі аргументи. Поясніть постачальнику, що:
- Україна ой як далеко;
- витрати на логістику великі;
- у країні важка економічна ситуація;
- тому ви просите знижку на партію товару.
А не просто виклянчує зайву копійку, як настирливі цигани. Перевірено на практиці — залежно від суми замовлення (а у китайців їх і так вічно примружені очі стають просто мікроскопічними від прибутку, що передбачається, коли на кону оптова закупівля) можна «скосити» до 20% від первісної ціни «на дорогу логістику».
Правильно вибираємо упаковку
Упаковка повинна бути надійною і міцною, але малогабаритною і не нашаровуватись один на одного за принципом матрьошки. Не варто складати одну щільну коробку в іншу, потім витрачатися на поліетиленову плівку та пакети, а потім ще й обмотувати вантаж у багато шарів. Просто попросіть скласти все в одну коробку і при необхідності перекласти вміст м'яким прошарком. Достаток упаковки збільшує вагу та обсяг вантажу, що негативно позначається на вартості доставки.
Збірні вантажі - спосіб заощадити
Якщо ви бажаєте купити пробну партію продукції або просто обсяг та вага замовлення невеликий, то вигідно поєднатися з іншими замовниками з України. Для таких вантажів вигадали спеціальний термін LCL (Less Container Load, що в перекладі означає «менше завантаження контейнера»). Використовується один морський контейнер, де перевозяться товари від різних покупців. При цьому кожен замовник оплачує лише за той обсяг, який займає його вантаж.