
“Дівочії очі” у Миколаєві: благодійний ярмарок у стилі 90-х - початку двохтисячних,- ФОТО
19 травня у Миколаєві втретє пройде благодійний ярмарок “Дівочії очі”, мета якого — збір цільової допомоги військовим. Ще більше підприємців представить свої товари, продавши які, передадуть відсоток на збір. Однак цього разу організатори відійдуть від теми маркету - збирати кошти для жінок.
Редакція сайту 0512.ua поспілкувалась з організаторкою заходу Аліною Стадніченко та дізналась, як зародилась ідея проведення “Дівочих очей”, звідки виникла назва, як проходить процес підготовки до цього ярмарку та чим відрізняється третій маркет від попередніх.
Від ідеї до реалізації
Як розповідає Аліна Стадніченко, якщо говорити про ідею проведення “Дівочих очей”, то треба починати з дитинства. Саме тоді вона мріяла, що проводитиме заходи, організовуватиме їх та збиратиме людей. Проте її мрія здійснилась не одразу. Адже обрала Стадніченко професію паралельну мріям.
Вже під час повномасштабного вторгнення, коли вона повернулась додому з-за кордону разом з дитиною, зрозуміла, що “треба реалізовуватись тут і зараз, навіть у таких умовах”.
- Ідея маркету “Дівочії очі” - це моя реалізація. Я не досвідчена менеджерка, цього всього не вміла. Проте сьогодні готую третій маркет і знання та навички приходять. До того ж, цей захід для нашого міста. Люди повертаються, постійно перебувають у стані емоційних гойдалок і я хотіла провести святковий захід.
Однак найголовнішим приводом проводити благодійні ярмарки, підкреслює Аліна Стадніченко, є її внутрішнє відчуття, що вона сьогодні “робить недостатньо”:
- Я мама у декреті, скинула донат, зробила ще щось, але, на мою думку, цього замало. Я хотіла зібрати велику суму і закрити якийсь збір. Але тоді не розуміла, як це зробити. Повернувшись в Україну, я зрозуміла, що однієї валізи цілком достатньо. Я піднялась до своєї гардеробної і подивилась на всі речі. Тоді зрозуміла, що більшість мені не потрібна, однак вони в гарному стані - їх можна продати та отримати кошти за це.
Стадніченко зізнається, що перший маркет відбувся спонтанно і, що все це вилилось у такий ярмарок, для неї справжнісінький шок. Тоді долучились лише дві точки з прикрасами, одна з листівками та одна з роботами по дереву. Все інше - вживані речі.
- Я зателефонувала своїм подругам і сказала, щоб вони перебрали свої гардеробні і вибрали речі, якими вони не користуються. Подруги запропонували не розпродавати одяг між собою, а запросити ще людей. Так спрацювало сарафанне радіо по Миколаєву. До нас приєднались ще крафтові виробники. Під час першого маркету приймали участь дівчата, які робили прикраси, листівки та представляли роботи по дереву.
Організаторка говорить, що під час першого маркету, очікувала невелику кількість відвідувачів, проте на “Дівочії очі” завітали 250 людей.
Тоді вдалось зібрати 70 тисяч гривень для медикині Ольги з-під Бахмуту. На ці кошти вони зі своєю бригадою лагодили автомобілі.
Чому “Дівочії очі”?
Аліна Стадніченко розповідає, що виникало чимало ідей стосовно назви маркету. Одна з них “Голубонька”. Проте, коли вона почала перевіряти, чи немає такої назви ще в когось, виявилось, що жіноча спільнота з такою назвою вже є.
Найбільше припало до душі “Дівочії ночі”:
- Я навчалась у миколаївській гімназії імені Миколи Аркаса. Наша вчителька Чернявська Олена Василівна прививала нам любов до читання української літератури. Я любила вірші і ми їздили у сусіднє місто, де читали вірші Шевченка про жіночу долю. Я читала “Дівочії ночі”. Він мені дуже сподобався. Звідси і виникла назва нашого маркету.
Стадніченко порадилась з подругою і запропонувала назвати маркет “Дівочії очі”.
- Ми збираємо для жінок, які перебувають на фронті. Тобто їхні очі знаходяться не тут, а наші очі знаходяться у тилу. Тобто наші очі можуть допомогти іншим дівочим очам. Так і сформувалась назва “Дівочії очі”.
Другий ярмарок - удвічі більше
У жовтні провеои другий благодійний маркет. На нього завітало не лише удвічі більше відвідувачів, але й значно розширився асортимент та долучилось чимало підприємців.
- Під час другого маркету з'явилась гастрономія. Адже долучились виробники вина, деякі кафе та ресторани. Це було дуже круто, адже люди хочуть затримуватись на маркеті, але їм потрібно пити та їсти.
Також долучилось чимало крафтових виробників та магазинів одягу.
У результаті організаторам вдалося зібрати більше 100 тисяч гривень. Зібрані кошти передали Тетяні на псевдо «Танго», яка боронить нашу країну на запорізькому напрямку. 95 військовослужбовців отримали спеціальні гумові бахіли, одна пара яких коштує 750 гривень.
“Ми відходимо цього разу від цієї теми”: що змінюється під час третього маркету
Процес підготовки до проведення третього маркету триває вже місяць.
Кожен маркет “Дівочії очі” проходить у різних тематиках. Цього разу організаторка “перенесе” відвідувачів у 90-ті - початок 2000-х років. Однак, Стадніченко підкреслює, що цю тему не варто порівнювати з радянщиною.
- Цього року мені виповнюється 30 років. Життя у воєнний час проходить ніби повз тебе, адже емоційні гойдалки завжди присутні. Я почала згадувати своє дитинство та юність. Для мене - це 90-ті - початок 2000-х років. Саме тому тематика маркету пов'язана з цим періодом. Однак я не хочу, щоб люди переносились у радянський союз. Ми підтримуємо більше американський стиль, європейський. Ми намагаємось зліпити маркет з того, що є. Адже на це витрачаємо власні кошти і якщо втілити всі мої фантазії та ідеї, вийде дорого. Тому пригадую 90-ті - початок 2000-х років, одразу згадуємо, що тобі було? Перші комп'ютери та мобілки, постери, журнали. Музика, яка формувала наше бачення світу. Одяг, який створював свій смак стилю. Тому ми хочемо показати дух того часу.
Цього разу і відійдуть від теми збирати кошти для жінок.
- Цього разу ми відійдемо від цієї теми та ідеї. Адже маркетинг - це добре, але ми допомагаємо тому, хто цього потребує. Ми шукали жінку, але запит дав чоловік. Іван Журба, який є інструктором у Запорізькій області, збирає для 82 ОДШБр на РЕБи. Їх не буває мало, тому скільки назбираємо, скільки їх і закуплять.
Організаторка заходу підкреслює, що вони не збирають на зброю, а закривають потреби на фронті у напрямку медицини та допоміжного захисту.
Процес організації маркету
Переважну більшість роботи з організації та проведення маркетів бере на себе Аліна Стадніченко. Значно допомагає їй її чоловік.
- Багато робить мій чоловік. Інстаграм - велика сила. Я пишу повідомлення, що мені необхідна якась допомога і дівчата, навіть незнайомі, приїжджають і допомагають. Тому я безмежно вдячна тим, хто нам допомагає.
Підприємці, які долучаються до заходу, віддають 10 відсотків від прибутку на допомогу. Є бізнес, який дає 50%. Проте переважна частина суми, яку збирають на допомогу, складається від продажу вживаних речей.
- Я дуже вдячна тим, хто нам дає свої речі. Адже переважна частина прибутку, яка йде на донат, складається саме з грошей, які ми отримуємо від продажу цих вживаних речей. Цього разу мені відправляли коробки з речами з інших міст України. Я всім дуже вдячна.
Під час третього маркету значно розширився асортимент. Додались точки з їжею, буде дві точки з медом, йогурти. Стосовно магазинів, то цього разу долучилось 10 виробників прикрас, миловари, продавці косметики та магазини одягу.
Також проводитимуться майстер-класи та долучається тату-студія.
- Буде можливість зробити невелике татуювання протягом 30-40 хвилин. Будуть уже готові ескізи - можна прийти, вибрати і зробити. Також проводитимуться майстер-класи, як у приміщенні маркету, так і поруч. Мова йде про бісероплетіння, ліплення, гончарство, флюід-арту та плетіння оберегу. На 4 поверсі проводитимуться лекції від автоінструктора, нутріціолога та психолога.
На питання скільки людей хотіла б побачити цього разу організаторка на своєму маркеті, Аліна Стадніченко відповіда:
- Я б хотіла, щоб усі ті 450 людей, які відвідали маркет минулого разу повернулись цього разу. Коли ми проводили вперше, я хотіла, щоб прийшли хоча б 50 людей, проте наш захід відвідали 250 людей. Минулого разу я хотіла, щоб повернулись ці 250, а прийшло 450 людей. Тому, якщо цього разу “Дівочії очі” відвідає ще більше людей, я буду дуже щаслива.
Нагадаємо, що ярмарок “Дівочії очі” відбудеться 19 травня на другому поверсі у торгівельному центрі «Portal». Маркет можна відвідати з 11:00 до 18:00. А з 18:00 до 20:00 пройдуть вечорниці у стилі 90-х та 2000-x. Ціна квитка — 150 грн.
Усі кошти підуть на закупівлю РЕБ для 82-ї бригади.