• Головна
  • Коли люди евакуйовувалися, вони працювали в посиленому режимі: рік війни для миколаївських КП,- ФОТО
18:20, 24 лютого 2023 р.
Надійне джерело

Коли люди евакуйовувалися, вони працювали в посиленому режимі: рік війни для миколаївських КП,- ФОТО

Сьогодні, 24 лютого, кожен українець згадує перший день війни та тяжкий рік, протягом якого щоденно приходилося боротися. Боролися та посилено працювали і комунальні підприємства Миколаєва.

Не зупинили свою роботу трамваї, тролейбуси та "зелені" автобуси, цілодобово на поготові були і працівники "ЕЛУ Автодоріг Миколаїв".

"Миколаївпастранс" забезпечував перевезення людей містом, здійснював безкоштовну евакуацію з Миколаєва. А "Миколаївелектротранс" один із перших підставив своє плече, коли у місті виникла проблема з водою.

Яким був перший рік війни та з якими проблемами довелося зустрітися, комунальним підприємствам Миколаєва розповіли редакції 0512.ua.

Перший день війни для КП

24 лютого для кожного українця та для кожного підприємства закарбувався у пам'яті.

У "Миколаївелектротранс" зізнаються, що це був один із найдовших днів, коли потрібно було швидко реагувати та приймати рішення.

- Важливо було не допустити паніки, адже у нас великий колектив (на той час працювало 630 людей). Всі ми прокинулись від вибухів того ранку, але більшість працівників вийшли на роботу. Я весь час був на зв'язку з міською владою, з ними вирішувалась більшість організаційних питань того дня. Важливо, що того дня була комунікація й всередині колективу, всі підтримували один одного на робочому місці,- зазначає директор підприємства Юрій Сметана.

Продовжили працювати і на "Миколаївпастрансі". Зранку 24 лютого "зелені" автобуси курсували містом, як і до повномасштабного вторгнення.

- У перші години великої війни, зранку, коли місто почали бомбити, підприємство вийшло працювати. Автобуси курсували містом протягом всього дня. Проїзд зробили безкоштовним, - згадують на підприємстві.

"ЕЛУ автодоріг" хоч і залишилося у перший день війни без 30 відсотків своїх працівників, адже жінки евакуювалися, проте працювати почало цілодобово.

Підприємство мало досить важливу задачу – організовувати розведення мостів.

Загалом за минулий рік у місті розводили мости 116 разів, коли в 2021 році лише 6. Працівники вночі на катері добиралися до мосту, щоб звести мостову споруду та пропустити  техніку.

- Так як усі мости та мостові споруди знаходяться на балансі "ЕЛУ автодоріг", то відразу з нами зв’язалося військове керівництво, і ми почали з ними співпрацювати, тому що постійно розводилися мости. Під час війни мости стали відігравати ключову роль, і ми ночували на роботі і на мостах перший місяць. Команда була вночі або вдень розводила декілька разів на день. Проводили ці роботи секретно, тому що потрібно було пропустити якісь військові частини або техніку. Підкреслю, що на один розведений міст можна дістатися лише на катері і це був ще той квест, тому що це була зима, холод, потрібно було мостовиків привезти на міст, вони повинні були піднятися по зовнішній драбині, і знову залізти до пультової і там робити певні процедури, щоб звести міст, а потім знову розвести. Більш того, коли мостовик виходив з мосту, ми кілька невеликих, але надважливих запчастин, заховували і ніхто не міг би його звести, крім наших працівників. У нас була дуже тісна співпраця з військовою комендатурою, з поліцією, які супроводжували нас посеред ночі,-  розповідає в.о. головного інженера підприємства Денис Барашковський.

Рік війни для підприємств

Кожне з підприємств щоденно робило свій внесок у боротьбі з ворогом. Вони допомагали містянам, військовим, розбирали завали після регулярних рашиських атак по Миколаєву. Спільна робота в місті не дала Миколаєву перетворитися на руїни. У місті активно працював громадський транспорт, а охочі могли з легкістю евакуюватися за допомогою комунальних автобусів.

"ЕЛУ автодоріг Миколаїв"

З першого дня війни КП почало будувати блокпости, адже у місті відразу з’явилися військові, які виконували свої обов’язки – контроль та забезпечення захисту мостових споруд. Військові, які стояли на певних вузлах перетину вулиць та мостів, були відкриті, тому "ЕЛУ автодоріг" почало будувати для них блокпости.

-Після того як ми облаштували блокпости по периметру наших мостових споруд, вище керівництво зверталося, щоб ми продовжили будувати блокпости на лінії оборони. Долучалося багато людей, крім комунальних підприємств, допомагали комерційні, волонтери. Я вважаю, що це певною мірою вплинуло і на настрій та бойовий дух бійців, які нас захищали,- говорить Барашковський.

Крім того, підприємство допомагало військовим.

- Ми одразу ж почали привозити військовим допомогу, тому що було холодно. До нас зверталося багато людей, які допомагали. Військові постійно запитували, чи можна, наприклад, їм привести буржуйки, бочки для сміття. Ми розвозили допомогу по блокпостам, - зазначили в "ЕЛУ автодоріг".

На підприємстві зізнаються, що рік був справді важким, адже працівники регулярно розбирали завали після ворожих обстрілів. Тридцять два найбільших прильоти, в результаті яких були зруйновані частково або ж повністю об’єкти, розбирали саме співробітники "ЕЛУ автодоріг".

- Перед нами ставили дуже відповідальні завдання, адже нам доводилося розбирати завали після ворожих обстрілів. Саме "ЕЛУ автодоріг" після кожного прильоту по цивільній інфраструктурі, по школам, де не було військових, по вищим навчальним закладам, де не було військових, по нашим лікарням, отримувало завдання розбирати зруйновані споруди. Після того, як ДСНС проводили певні завдання по перевірці; після того як поліція виконала всю роботу, зафіксувавши прильот; ми починали розбирати завали. Інколи, через величезний обсяг робіт, ми працювали з колегами з інших підприємств. Ми працювали інтенсивно та швидко, щоб люди бачили реакцію комунальних служб, щоб розуміли, що місто продовжує жити, адже, коли неприбрані завали - це тисне морально на людину,- зазначає Денис Барашковський.

"Миколаївелектротранс"

Рік війни став роком викликів для "Миколаївелектротрансу". Крім того, що на маршрутах працювали тролейбуси та трамваї, КП робило протитанкові їжаки та розвозило воду містом. Пізніше, КП почало встановлювати і захисні зупинки-укриття по місту.

Коли люди евакуйовувалися, вони працювали в посиленому режимі: рік війни для миколаївських КП,- ФОТО , фото-1

- Ми вчились робити нові для всіх нас речі - від протитанкових їжаків до розвозу води тролейбусом та трамваєм. Але я вважаю, що нам все вдалося. У певні періоди війни тролейбуси та трамваї на вулицях міста стали символом - ми продовжуємо жити й боротися навіть в умовах війни з таким підступним ворогом. Я вдячний усьому колективу "Миколаївелектротранс" за віддану роботу з перших днів війни. Кожен на своєму місці робить все від них залежне для найшвидшої нашої спільної перемоги,- зазначає Юрій Сметана.

"Миколаївпастранс"

Вже на другий день від початку війни частина автобусів "Миколаївпастрансу" була обстріляна, але робота не припинялася. Оперативно працівниками було організовано роботу, у тому числі, і на підтримку Збройних Сил України. За допомогою автобусів підприємства проводили евакуацію з міста, доставляли до Миколаєва гуманітарну допомогу.

Коли люди евакуйовувалися, вони працювали в посиленому режимі: рік війни для миколаївських КП,- ФОТО , фото-2

- Підприємство майже 10 місяців проводило безоплатну евакуацію мешканців міста та області до міста Одеса та пропускного пункту Паланка; майже щоденно доставляло значну кількість гуманітарної допомоги в місто Миколаїв, в тому числі рідкісні медикаменти та ліки. Наші водії працювали в складних умовах постійних обстрілів та ракетних атак на місто, чесно виконуючи свою роботу, допомагаючи Миколаєву вистояти,- говорить прес секретар "Миколаївпастранс" Катерина Стоколяс.

Автобуси підприємства зазнавали пошкоджень через обстріли, їх швидко ремонтували і знову запускали працювати. Завдяки "зеленим" автобусам місто забезпечувалося громадським транспортом, коли не працювали "маршрутки", або коли був пошкоджений транспорт іншого підприємства, та коли через відключення світла не могли працювати трамваї та тролейбуси.

- Навіть, коли автобуси зазнавали пошкоджень після ударів ворога, працівники підприємства дуже швидко їх ремонтували, розуміючи, що на нашому КП лежить основне навантаження та відповідальність щодо забезпечення по перевезенню пасажирів. Коли приватні перевізники не виходили на маршрути, "Миколаївпастранс" працював і перевозив пасажирів в ті віддалені райони, куди інші не хотіли їхати (Кульбакіно). Також підприємство допомогло колегам з іншого транспортного підприємства, що обслуговувало маршрут до Матвіївки і постраждало від ракетної атаки, коли було знищено багато техніки. Ми взяли на себе роль тимчасового перевізника на маршруті 54. Під час блекаутів, коли в місті діяли погодинні відключення світла і на Миколаївську область виділяли обмежені ліміти електроенергії, призупиняв роботу електротранспорт. І знову на допомогу приходив "Миколаївпастранс",- повідомляють на підприємстві.

Проблеми з якими довелося зіткнутися підприємствам за рік війни

Усі підприємства пов’язує одна головна проблема – рашиські обстріли. Кожен постраждав та кожному довелося боротися з ними.

"ЕЛУ автодоріг" на початку війни залишився без фахових спеціалістів, але підприємство трималося далі. При розборі завалів була необхідна велика кількість іншої техніки, якої у КП не було. Проте місто вирішило цю проблему, і вже влітку "ЕЛУ автодоріг"отримало необхідну техніку.

Вже з літа почали привозити з інших міст Європи, де міський голова з командою домовлялися з муніципальними групами цих міст про передачу Миколаєву техніки. Ця техніка нам в подальшому дуже допомагала. Це дійсно була велика підтримка від європейських міст, адже на підприємстві суттєво оновився рухомий склад і це нам допомагало. Також цього року ми очистили колодязі для дощової каналізації, через  що восени центр міста та інші болючі відрізки затоплювало. Ми займалися підготовкою до зими і очищали 1200 колодязів, при тому що в місті загалом трішки більше 1200 колодязів для дощової каналізації. Це також система робота, яка унеможливлювала якісь проблеми та колапси на миколаївських дорогах,- зазначили на підприємстві.

На "Миколаївпастрансі" проблема виникала з пальним та запчастинами для автобусів.

- Якщо говорити про складнощі роботи за цей рік, то на початку повномасштабного вторгнення – це проблеми з паливом та запасними частинами для техніки. А протягом всього року - цезвичайно небезпека та робота в умовах постійних обстрілів та ракетних атак на місто. Але не дивлячись на це, протягом всього року, як і в перші дні, транспорт КП "Миколаївпастрансу" не припиняв свою роботу,- підкреслила Стоколяс. 

Небезпека стала головною проблемою і для "Миколаївелектротрансу".

Основна проблема була пов'язана з обстрілами, особливо, коли вони були щоденними та хаотичним. Це в першу чергу ризик для життя кожного з працівників, які залишились в місті. Ми згодом отримали засоби захисту - бронежилети та каски, які могли брати працівники під час їх роботи. На щастя, в нас не було критичних випадків, постраждалих від обстрілів під час роботи,- зазначає директор КП "Миколаївелектротранс".

Зазнало підприємство внаслідок рашиських атак і руйнувань на об’єктах та пошкоджень електротранспорту.

- Обстріли були й нашими матеріальними втратами - пошкодження тролейбусів, депо, контактної мережі. Більшість ми відновили власними силами, частину допомоги розраховуємо отримати від наших міжнародних партнерів. Але головне - робота не припиняється,- говорить Юрій Сметана.

Як для підприємства, робота якого в цілому залежить від електрики, зіткнувся "Миколаївелектротранс" з проблемами, коли у місті застосовували погодинні графіки відключення світла.

- Ми, звісно, підлаштувались під графіки відключень, пасажири проінформовані про можливість таких відключень. Здебільшого, люди розуміють умови, в яких сьогодні живе наша країна, тому конфліктних ситуацій з цього приводу практично немає. Також ми підлаштували роздачу очищеної води електротранспортом під відключення світла. Рік війни показав, що ми можемо робити нереальні речі та реальною нашу спільну перемогу, тим паче з цією підтримкою, яку сьогодні має наша країна у світі,- додав Сметана.

Так, ні війна, ні зменшення кількості робітників, ні регулярні обстріли, ні проблеми не зупинили ні на один день роботу комунальних підприємств міста. Вони продовжують працювати та вносити свій вагомий внесок у боротьбі з ворогом.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#ЕЛУ автодоріг #Миколаїв #Миколаївпастранс #Миколаївелектротранс #зелені автобуси #рік війни в Миколаєві #рік війни #тролейбуси #трамваї #мости в Миколаєві
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Спецтема
24 лютого росія напала на Україну під виглядом спецоперації. Зараз рашисти обстрілюють будинки, дитсадки,школи, лікарні. Не гребують вбивати мирних та розкрадати будинки в селах. Ми боремось за нашу свободу!!
Оголошення
live comments feed...