
Миколаївщина в трійці лідерів: система WIM принесла бюджету понад 95 мільйонів гривень
Миколаївщина — серед лідерів за кількістю порушень, зафіксованих системою WIM
За дев’ять місяців 2025 року система WIM (Weigh-in-Motion) — автоматичного габаритно-вагового контролю — забезпечила надходження понад 95 мільйонів гривень до державного бюджету. Миколаївщина в трійці лідерів. Про це повідомляє Агенство відновлення.
Що відомо
За цей період працівники Укртрансбезпеки склали 4 345 постанов про порушення вагових норм. Найбільше випадків зафіксовано в Київській, Дніпропетровській та Миколаївській областях.
Як працює "розумна" система контролю
Система Weigh-in-Motion контролює перевищення допустимої ваги вантажівок і таким чином запобігає руйнуванню автошляхів та мостів. У дорожнє покриття вмонтовані спеціальні датчики, які визначають вагу, швидкість та габарити транспорту, а камери фіксують номерні знаки.
Усі дані автоматично надходять до Центру обробки даних Укртрансбезпеки, де формується постанова про порушення. Завдяки цьому виключається людський фактор, а процес контролю стає повністю автоматизованим і прозорим.
WIM — це не лише штрафи, а й збереження доріг
З початку роботи системи автофіксації, тобто за чотири роки, до бюджету України вже надійшло понад 591 мільйон гривень. Експерти наголошують, що WIM — це інвестиція у довговічність доріг, адже перевантажені фури є головною причиною руйнування покриття.
Це не лише додаткові кошти, а й збереження сотні кілометрів доріг. Адже система фіксує перевищення допустимої ваги вантажівок, що запобігає пошкодженню автошляхів і мостів, - наголосили в Агенстві.
Подальший розвиток системи
В Агентстві відновлення зазначають, що розвиток мережі WIM залишається ключовим пріоритетом. Йдеться про модернізацію існуючих пунктів, встановлення нових комплексів та технічне оновлення систем, щоб забезпечити цілодобовий ваговий контроль на дорогах України.
Миколаївщина — одна з областей, де система WIM активно працює і демонструє ефективність. Вона не лише приносить мільйони гривень до бюджету, а й зберігає стратегічні дороги півдня від руйнування.

Нагадємо, раніше на Миколаївщині, під час перевірки на автодорозі Н-14, інспектори Відділу державного нагляду зупинили транспортні засоби RENAULT та MAN, які приховували номерні знаки під час проходження WIM-системи. Для проходження вагового контролю авто були супроводжені до пункту ГВК (Постанова КМУ від 19.05.2023 № 513 — Укртрансбезпека має право супроводжувати до 50 км вантажівки, які мають ознаки порушення габаритно-вагових норм).