• Головна
  • Кому літати, а кому плазувати: як санкції знищують цивільну авіацію рф
блог
09:51, 22 вересня 2023 р.

Кому літати, а кому плазувати: як санкції знищують цивільну авіацію рф

блог
Кому літати, а кому плазувати: як санкції знищують цивільну авіацію рф

Вже багато років авіаційний та автомобільний транспорт є двома найбільш популярними способами пересування на великі відстані. Кожен із них має свої переваги та недоліки, але що ж стосується безпеки?

Згідно з даними Всесвітньої організації охорони здоров'я, у 2022 році у світі сталося близько 1,35 мільйона дорожньо-транспортних пригод, унаслідок яких загинуло 1,25 мільйона осіб. Це означає, що в середньому на день у ДТП гине близько 3500 осіб. Того ж року сталося близько 25 авіакатастроф, унаслідок яких загинуло 700 осіб. Це означає, що в середньому на день в авіакатастрофах гине близько 2 осіб, пише у своєму блозі на Цензор.нет. політолог Юрій Федоренко.

Таким чином, за статистикою, автомобільний транспорт у тисячі разів небезпечніший за авіаційний. Імовірність загинути в авіакатастрофі становить 1 до 11 мільйонів, а імовірність загинути в ДТП становить 1 до 102. Але то у цивілізованих країнах, де авіація перебуває під суворим контролем з боку держави, усі авіакомпанії дотримуються суворих правил безпеки, авіаційні екіпажі проходять ретельну підготовку яка постійно вдосконалюється, а літаки оснащуються новітніми системами безпеки та знаходяться у зразковому технічному стані.

А от на росії, «безпечність» авіаційного транспорту вже рік знаходиться під великим питанням.

Пасажиропотік російських авіакомпаній у січні-травні 2023 року зріс майже на 21%, до 37,5 млн осіб, випливає з даних росавіації. Досягнення? А чи є досягненням той факт, що лише за січень цього року на росії сталося щонайменше сім аварій за участю авіаційного транспорту. Це безпрецедентний показник для країни, яка традиційно вважалася однією з найбезпечніших у світі щодо польотів.

Список подій виглядає так:

• 5 січня - літак Utair здійснив вимушену посадку через несправність кондиціонера

• 6 січня - літак Azur Air повернувся в аеропорт через пошкодження лобового скла

• 6 січня - літак Red Wings повернувся в аеропорт через несправність шасі

• 8 січня - літак "Победа" викотився зі злітної смуги в Пермі

• 9 січня - літак Airbus A320neo авіакомпанії S7 Airlines здійснив вимушену посадку в Казані через несправність туалетної системи

• 9 січня - літак Ан-2 зазнав аварії в Ненецькому автономному окрузі, загинули двоє людей і четверо постраждали

• 10 січня - пасажирський літак викотився за межі злітно-посадкової смуги в Норильську

І така статистика практично кожного місяця…

Вже багато років авіаційний та автомобільний транспорт є двома найбільш популярними способами пересування на великі відстані. Кожен із них має свої переваги та недоліки, але що ж стосується безпеки?

Згідно з даними Всесвітньої організації охорони здоров'я, у 2022 році у світі сталося близько 1,35 мільйона дорожньо-транспортних пригод, унаслідок яких загинуло 1,25 мільйона осіб. Це означає, що в середньому на день у ДТП гине близько 3500 осіб. Того ж року сталося близько 25 авіакатастроф, унаслідок яких загинуло 700 осіб. Це означає, що в середньому на день в авіакатастрофах гине близько 2 осіб, пише у своєму блозі на Цензор.нет. політолог Юрій Федоренко.

Таким чином, за статистикою, автомобільний транспорт у тисячі разів небезпечніший за авіаційний. Імовірність загинути в авіакатастрофі становить 1 до 11 мільйонів, а імовірність загинути в ДТП становить 1 до 102. Але то у цивілізованих країнах, де авіація перебуває під суворим контролем з боку держави, усі авіакомпанії дотримуються суворих правил безпеки, авіаційні екіпажі проходять ретельну підготовку яка постійно вдосконалюється, а літаки оснащуються новітніми системами безпеки та знаходяться у зразковому технічному стані.

А от на росії, «безпечність» авіаційного транспорту вже рік знаходиться під великим питанням.

Пасажиропотік російських авіакомпаній у січні-травні 2023 року зріс майже на 21%, до 37,5 млн осіб, випливає з даних росавіації. Досягнення? А чи є досягненням той факт, що лише за січень цього року на росії сталося щонайменше сім аварій за участю авіаційного транспорту. Це безпрецедентний показник для країни, яка традиційно вважалася однією з найбезпечніших у світі щодо польотів.

Список подій виглядає так:

• 5 січня - літак Utair здійснив вимушену посадку через несправність кондиціонера

• 6 січня - літак Azur Air повернувся в аеропорт через пошкодження лобового скла

• 6 січня - літак Red Wings повернувся в аеропорт через несправність шасі

• 8 січня - літак "Победа" викотився зі злітної смуги в Пермі

• 9 січня - літак Airbus A320neo авіакомпанії S7 Airlines здійснив вимушену посадку в Казані через несправність туалетної системи

• 9 січня - літак Ан-2 зазнав аварії в Ненецькому автономному окрузі, загинули двоє людей і четверо постраждали

• 10 січня - пасажирський літак викотився за межі злітно-посадкової смуги в Норильську

І така статистика практично кожного місяця…

Одразу після початку так званої «СВО» в Україні влада Євросоюзу повністю припинила постачання та оренду літаків, вертольотів та іншої авіатехніки в росію, а також їхнє страхування та обслуговування. На той момент весь авіапарк росії частково або повністю залежав від імпортних комплектуючих. Ця заборона зачепила не тільки нові контракти, а й ті, що вже діють, що означало вихід з росії і неможливість повноцінної експлуатації всіх літаків Airbus. Трохи пізніше аналогічні заходи вжив авіаконцерн Boeing.

Це завдало серйозної шкоди російській цивільній авіації, оскільки до початку агресії більш ніж половина (55%) авіаційного флоту була орендована у міжнародних компаній. У 2020 році російські авіакомпанії експлуатували 1290 літаків усіх типів (824 з них були зарубіжними) і 2260 вертольотів (1459 - зарубіжні). Тоді ж для російських цивільних літаків було закрито небо Євросоюзу, Великої Британії, Канади та США - загалом повітряні простори понад 35 країн.

У серпні 2022 року стало відомо, що компанія "Аерофлот" вже розпочала розбирання розбирати свої літаки, щоб продовжити експлуатацію Boeing і Airbus. Але ці дії не змогли компенсувати проблеми, що виникли після 24 лютого, а саме - припинення поставок запасних частин для використовуваних російськими авіакомпаніями літаків. Почався вимушений паралельний та сірий імпорт запчастин, яких бракує.

До всієї цієї ситуації ніхто на росії навіть не надавав значення тому, що авіапарк переважно складається з імпортних літаків. Усі авіакомпанії в основному користувалися боїнгами, ейрбасами, іншими літаками. І ніхто не думав, що росія доживе до часу, коли доведеться зіткнутися з нестачею своїх літаків та запасних частин.

За лементом офіційної пропаганди кремля, «росія повністю контролює ситуацію і санкції ніяким чином не послабили країну, а навіть зробили її більш потужною та самодостатньою». «Граждане, летайте самолетами «Аэрофлота»! І долітаєтесь…

Тільки за один день, 12 вересня, сталося три авіаційні пригоди, пов’язані з несправністю авіалайнерів. Літак авіакомпанії «Уральські авіалінії», що летів із Сочі до Омська із 167 пасажирами (з яких 23 дитини) і шістьома членами екіпажу, подав сигнал тривоги та здійснив аварійну посадку в районі села Кам'янки Новосибірської області.

Екіпаж літака подав сигнал тривоги раніше цього ж дня. За даними сервісу Flightradar, літак не зміг виконати посадку в аеропорту призначення через проблеми гідравлики та гальмівної системи і змінив курс на аеродром з довшою посадочною смугою. Але йому не вистачило палива і він змушений був «присісти» у полі.

Того ж таки 12 вересня, в небі над Самарською областю виникли проблеми у "Боїнга-757", який летів за маршрутом Хургада - Нижній Новгород. О 01:25 системи літака показали збій. У цей час у боїнгу перебувало 206 осіб. Екіпаж ухвалив рішення сідати в аеропорту Казані. Посадка відбулася без пригод, після інциденту літак відсторонили від польотів.

О 04:42 ранку схожа проблема сталася у "суперджета" вже іншої авіакомпанії, який летів за маршрутом Москва - Анталья. У цей момент у літаку перебували 96 осіб. Екіпаж увімкнув резервну насосну станцію, після чого повідомлення про падіння рівня гідрорідини зникло. КПС ухвалив рішення летіти до пункту призначення. Під час посадки у літака виявилася ще одна несправність - чомусь не ввімкнувся реверс лівого двигуна. Сів… Цього разу теж обійшлося без жертв.

Середній вік пасажирських літаків російських комерційних авіакомпаній становить приблизно 10,5 років, зокрема за наймасовішими типами ПС: А 321/320 - 11 років; А 319 - 17,2 років; B 767-200 - 20,5 років; B 757-200 - 23 роки; B 737-800/900 - 9,8 років; B 737-700/500/400/300 - 22,2 року; Як-42 - 28,3 роки. «Старість не радість» не тільки для людей. Тому імовірність загинути в авіакатастрофі для росіян давно вже не становить 1 до 11 мільйонів.

Ну, нічого. «Комусь – літати, а комусь – плазувати». Плазуйте, росіяни! Санкції вам у поміч!

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#росія #авіація #санкції #аварії
0,0
Оцініть першим
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Оголошення
live comments feed...