• Головна
  • "Вважаю, що роботу виконали на 5+": як відпрацювали Миколаївоблтеплоенерго цього опалювального сезону, - ФОТО
12:10, 15 березня 2023 р.
Надійне джерело

"Вважаю, що роботу виконали на 5+": як відпрацювали Миколаївоблтеплоенерго цього опалювального сезону, - ФОТО

Неодноразово миколаївці, як і всі українці, чули закиди, що ця зима буде важкою, адже країна-агресор рф не полишає намірів зробити все, аби Україна була без електроенергії та взагалі замерзла. Чисельні масовані ракетні удари тому підтвердження.

Тепла зима та підготовка до опалювального сезону все ж дали свої результати та миколаївці не залишились без опалення.

Як відпрацювало підприємство “Миколаївоблтеплоенерго” та які виклики їх спіткали, редакція 0512 дізнавалась у директора Миколи Логвінова.

Микола Логвінов, директор "Миколаївоблтеплоенерго"

Микола Логвінов, директор "Миколаївоблтеплоенерго"

Вже березень. Давайте підсумуємо, як пройшов опалювальний сезон в умовах війни? Які виклики спіткали підприємство?

Опалювальний сезон закінчується. Зима була тепла. Найстрашніше - це були обстріли. Ми закінчили минулий опалювальний сезон, коли вже тривала війна. На котельні прилітали “Гради”, “Смерчі”. Я вважаю, що ми свою роботу виконали на 5+. Багато викликів було. Це і вода, мало людей, відсутність фінансового ресурсу.

Ви зазначили, що були пошкоджені деякі об’єкти підприємства. Які саме?

На одну котельню прилетіло декілька ракет. Тоді були пошкоджені приміщення, в яких знаходиться котельня та постраждали котли. Також десь пробило дах, коли були атаки з “Градів”. Ми все одразу відремонтували силами підприємства. Ми не залучали для цього підрядників. Ми стараємось виконувати роботи самостійно. Цього сезону наймали підрядників лише для буріння свердловин та їхнього облаштування. Це специфічний вид діяльності. Для цього необхідно мати спеціалістів та обладнання. А так все ми робимо своїми силами.

Як вплинули відключення електроенергії на роботу Миколаївоблтеплоенерго?

Це вплинуло на нас незадовільно. Страждало наше обладнання: горіло електрообладнання, насоси. Ми не могли надавати якісну послугу. Але і цей період ми прожили. Ми знайшли спільну мову з Миколаївобленерго. З’явились графіки відключення, а тому завчасно зупиняли роботу котлів, а потім вже вчасно вмикали.

Миколаїв майже рік існує без централізованого водопостачання. Як вирішувалось питання з заповненням тепломереж водою?

У нашу систему ми не заливали технічну воду. Місто дало нам сім мільйонів на двадцять три свердловини. Потім шість мільйонів ще на двадцять свердловин. Ми пробурили сорок три свердловини. Всі наші мережі запитані водою зі свердловин, які пройшли хім- та водоочистку. Ця вода більш м’яка та краща, ніж в мережах ТЕЦ. Ми почали заповнювати мережі за місяць до опалювального сезону, адже води не вистачало. Свердловина не дозволяє викачувати багато води.

Дуже часто були новини про те, що містяни зливають воду з батарей. Кількість випадків збільшилась з минулим опалювальним сезоном?

Ми спеціально її фарбували в зелений колір, щоб люди її не зливали. Але є такі обдаровані люди, які все одно це робили. До війни у нас було централізоване водопостачання, тому такого не було. У нас не тільки люди такі “обдаровані”, а й “ЖЕК” деякі. Один “ЖЕК” у Корабельному районі кинув шланг в туалет та цілий день собі систему промивав. Такі люди теж у нас бувають.

як зливали воду з мереж

Чи збільшилась цього року кількість аварійних ситуацій порівняно з минулим?

90% аварійних ситуацій виникали на внутрішньодомових мережах. На жаль, з настанням опалювального сезону, багато людей виїхало, а у ЖЕК та ОСМД не було необхідного фінансового ресурсу, тому вони не дуже підготувались до опалювального сезону. Крім того, деякі боялись промивати систему. Якість підготовки була задовільною. Більшість поривів та аварійних ситуацій були саме на внутрішньобудинкових мережах. Ми вже звернулись, аби і ЖЕК, і ОСМД почали готуватись до наступного опалювального сезону. Але готуватись треба не в серпні-вересні, як люблять робити, а вже з квітня. За всіма нормативами, якщо 31 березня ми завершуємо опалювальний сезон, а з 1 квітня вже починаємо готуватись до наступного опалювального сезону. Останні п’ять років ми так і робимо, і саме тому в нас нема таких аварійних ситуацій, як в інших.

Чи є вже приблизні дати, коли планується завершення опалювального сезону?

Я думаю, що це буде 31 березня. Ми з Олександром Федоровичем все обговоримо. З 25 березня вже буде стабільна погода, я вважаю, що можна і 27 березня, але будинки ще не прогріються, тому можна почекати до кінця місяця.

Яка наразі ситуація з боржниками за тепло? Скільки містяни заборгували підприємству?

Порівняно з минулим роком кількість боржників збільшилась. У нас рівень платежів останній сезон був більше 90%, а зараз 52%. Люди платять тяжко. Сьогодні лише 10 березня ( на момент запису інтерв’ю, - прим.). Підбивати підсумки по платежам треба в серпні, тому що люди, які погано платять зимою, потім наздоганяють влітку. Звісно, що зараз частина людей виїхала; частина залишилась без роботи. Рівень життя кращим не став. Є проблеми, але це все можна вирішити.

Тариф на тепло на цей опалювальний рік не змінювався

Тариф не підвищували, а держава взяла на себе зобов’язання по оплаті різниці в тарифах. Різницю в тарифах, станом на сьогодні ( прим. - 10 березня), нам не заплатили. А ці гроші повинні були піти на оплату боргу перед НАК “НафтоГаз України”. За попередній опалювальний сезон на себе взяла обов’язок оплатити різницю миколаївська міська рада. Вони нам все оплатили. Зараз нам винна держава, на сьогодні, це 268 мільйонів гривень. У мене є попередні розрахунки, що на 1 листопада 2023 року держава буде винна 464 мільйони гривень. А наш борг перед Нафтогазом складе 460 мільйонів. Якщо держава з нами розраховується до початку наступного опалювального сезону, то ми закриємо всі борги перед Нафтогазом. Якщо ми не розрахуємось, то буде важко, адже Нафтогаз вимагає від нас сплати коштів за газ, незважаючи на заборгованість по різниці в тарифах. А ще щомісячно ми маємо платити облгазу десять мільйонів. Третій рік поспіль ми платимо цю суму. Плюс ще треба платити людям заробітну плату. На це ніхто зважає.

Чи звертаєтесь ви з проханням фінансової допомоги до міста? 

Ми звертались, але по іншому проханню. Ми звертались по допомогу на виконання наших зобов’язань перед Міністерством фінансів. Є кредит Світового банку, який ми реалізували. Нам його потрібно погашати двічі на рік. Саме тому ми звернулись до міської ради за допомогою виплатити це кредит. Також звертались щодо відшкодування нам витрат на облаштування та підтримання свердловин. Ця програма буде підтримана і місто буде це компенсувати. Містяни будуть отримувати воду безкоштовно. А по Світовому банку ми чекаємо рішення міськради, бо без цього ми не можемо нормально працювати. А віддати всі гроші або за газ, або в Мінфін, тоді ми не можемо нормально підготуватись до наступного опалювального сезону.

Як відомо, тільки облтепло відкрили понад 100 точок розливу води.

Ці точки ми ставимо в тих місцях, де багато людей та в тих приміщеннях, які охороняються; які антивандальні. Ми думаємо,що ці точки будуть працювати досить довго, адже реконструкція системи водопостачання д- довготривалий процес. Дай Бог, війна закінчиться, але проблеми з водою будуть і далі, тому потрібно ці точки залишати. Вода й надалі буде безкоштовною, місто готує програму для того, щоб компенсувати нам витрати, які ми несемо. Наразі ці точки ми утримуємо за свій кошт. Це досить дороговартісно. Маємо надію, що місто компенсує.

точки видачі води

Розкажіть детальніше, як з’явилась ця ідея, щоб встановити ці точки?

Коли привезли одну з перших установок осмосу, і ми поставили її на річці. Нам було це цікаво. Потім ї перенесли в приміщення центрально-теплового пункту. Нам купило десять установок, ще двадцять дала англійська благодійна організація. Двадцять п’ять штук нам дали датчани.

Які наразі міжнародні організації допомагають підприємству і яким чином?

“Червоний хрест” нам купив сіль для хімводоочистки та придбав ще тринадцять установок хімводоочистки. USAID нам передали двадцять сім кілометрів труби та ескаватор, а UNOPS придбав нам тринадцять модульних котелень та поставляє нам генератори. Також Німеччина та Турція передали нам генератори. Також UNICEF допомагає. Нам багато хто допомагає і ми дякуємо за це.

Дякую за інтерв’ю!

фото: Миколаївоблотеплоенерго. 

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#миколаївоблтеплоенерго #робота облтепло #опалення миколаїв
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...