"Товщина 15 сантиметрів і 40": у чому відмінність між зупинками-укриттями, які подарували Миколаєву меценати та які виготовляються за кошт міського бюджету
Наразі у Миколаєві продовжують встановлювати зупинки-укриття, аби люди були в безпеці, поки чекають на громадський траснпорт.
Упродовж десяти місяців війни, російских агреор обстрілював і зупинки громадського транспорту. Перший стався 29 липня на зупинці громадського транспорту Миколаєва загинуло 8 цивільних, ще 19 отримали поранення. В той день російський агресор обстріляв місто зі "Смерчей".
А 29 вересня 2022 року о 17.30 збройні сили рф, нехтуючи нормами міжнародного гуманітарного права, здійснили артилерійський обстріл з реактивних систем залпового вогню одного з житлових районів Миколаєва. Ворожі снаряди влучили у зупинку громадського транспорту. Двоє осіб загинули на місці, а семеро цивільних осіб поранено.
обстріл зупинок Миколаєв
Пізніше, що мер Олександр Сєнкевич, що голова ОВА Віталій Кім заявили, що у Миколаєві будуть встановлювати зупинки-укриття. Тоді ж було визначено 34 місця, де ці укриття будуть знаходитись. Так, деякі укриття місту подарували меценати, а крім того і місто почало самостійно займатись встановленням зупинок-укриттів.
зупинка за кошт меценатів
У грудні, у себе на сторінці в фб Юлія Місквевич виставила пост, у якому написала, що ті сховища, які надали меценати дешевші, аніж ті, які встановлюють за кошти міського бюджету. Жінка опублікувала кошторис, який їй надав виробник зупинки-укриття, виконаного за спонсорські гроші. Така конструкція коштувала 408 тисяч 689 гривень 69 копійок. У той час, як зупинка, яку виготовляють за кошт міського бюджету обійдеться у понад мільйон.
Як відомо, Комунальне підприємство «Миколаївелектротранс» уклало договір на виготовлення 14 конструкцій за 15 мільйонів 338 тисяч 142 гривні. Середня вартість одного укриття становить 1 мільйон 95 тисяч 581 гривня. Проте, як пояснив мер, у цю суму закладено не лише виготовлення укриття, а й доставка, збірка, установка, а також камери спостереження.
Редакція 0512 звернулась до мер Олександра Сєнкевича, аби він пояснив у чому відмінність між укриттями, які подарували Миколаєві і тими, які виготовляє місто.
Він зазначив, що по-перше є різниця у товщині стінок, адже у подарованих укриттях товщина від 15 до 18 сантиметрів, у той час, коли укриття, яке встановлює місто, має товщину 40 сантиметрів.:
"Нещодавно в Інтернет з’явилась інформація, що знову вкрали гроші на будівництві зупинок-укриттів. Є дві сторони - математична та політична. Давайте почнемо з тих, що нам дали меценати з ДТЕК, з Одеси, ще Нова Пошта. Вони нам подарували такі зупиночні комплекси, які можуть утримати, наприклад, обстріл від РСЗВ. Це приміщення з одним виходом, у якому є лавочка. Товщина стінок від 15 до 18 сантиметрів. Це один об’єкт, який привозять на авто, знімають та просто ставлять. Що стосується наших укриттів, то вони зроблені за ДБН і товщина стінок 40 сантиметрів. Вони важать дуже багато тон, а тому збираються вже на місці. Це ще робота по збиранню, зварюванню", - додав мер.
Також мер зазначив, що у подарованих укриттях є лише один вхід і немає камер спостереження. Окрім того, зупинки, які встановлює місто після війни можна розібрати і використати для інших цілей:
"Вони більші, мають два входи, а також обладнані відеоспостереженням. Більш того, ці укриття були спроектовані таким чином, що після закінчення війни, коли зупинки-уриття будуть непотрібними, ми їх зможемо розібрати та використати ці конструкції біля шкіл та садків, як того потребує зараз законодавство. Бо біля шіл та садків повинні бути укриття. Тому ми зможемо ось ці деталі використати. В цьому була і ідея. Не просто поставити зупинки і потім не знати, що з ними робити. Якщо взяти математично 15 сантиметрів і 40 сантиметрів, то вже можна побачити різницю".
Здійснено за підтримки Асоціації "Незалежні регіональні видавці України" в рамках реалізації грантового проєкту Хаб підтримки регіональних медіа. Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією партнерів