
Підсумки 2020 року: про виклики, здобутки та плани звітує керуюча компанія “Місто для людей”
Новий рік для багатьох традиційно стає часом підведення підсумків, як особистих, так і робочих. Керуюча компанія «Місто для людей» у Миколаєві не є виключенням та готова звітувати перед клієнтами про виконані роботи і поділитися своїми планами на наступний рік.
2020 рік видався особливо складним і непередбачуваним для сфери ЖКГ. Про те, як компанія прийняла березневий виклик та адаптувалася до роботи в умовах пандемії, щоб надавати споживачам якісну послугу з управління житловим фондом, розповідає директорка керуючої компанії «Місто для людей» у Миколаєві Наталія Тімофєєва.
Що було найскладнішим для діяльності компанії у 2020 році?
- Головним викликом для нас став карантин. В першу чергу йшлося про безпеку та зменшення ризиків захворювання у колективі, адже наша діяльність напряму пов'язана зі спілкуванням з мешканцями. Запровадження карантину внесло свої корективи в організацію робочих процесів, введення нових форматів відносин з клієнтами, зокрема дистанційної роботи, підвищена увага приділялася забезпеченню працівників комплексом заходів з гігієни та знезараження. Незважаючи на ці складнощі, протягом року компанія працювала безперебійно та надавала усі послуги, необхідні для комфортного перебування людей у своїх оселях.

Яких результатів було досягнуто за рік роботи компанії?
На даний момент керуюча компанія «Місто для людей» в Миколаєві обслуговує 361 багатоквартирний будинок загальною площею близько 830 тис.м.кв. За 2020 рік до компанії надійшло 19 944 заявки, з них аварійні - 6 390 (на сьогоднішній день усі виконанні). Залишились готовими до старту лише 971. Окремо до центрів обслуговування клієнтів надійшло 21 533 звернення.
Велика увага у 2020 році приділялася ремонту покрівель, адже вони відіграють важливу роль у якості проживання в будинку, особливо в зимовий час. За звітний період спеціалісти компанії відремонтували 6,86 тис.м.кв. м'яких покрівель та 1,5 тис.м.п. шиферних покрівель.

В рамках підготовки житлового фонду до опалювального сезону цього року ми провели заміну понад 2,4 тис.м.п. інженерних мереж (це труби центрального опалення, холодного водопостачання). Замінили більше близько 2,5 тис.од. запірної арматури. Здійснили близько 500 м.кв. скління.
Також в рамках поточних ремонтів наші фахівці замінили більше 2 тис. м.п. каналізації. Оновили більше 3 тис.м.п. електричних мереж. Для зниження витрат по енергозбереженню в місцях загального користування лампи розжарювання замінили на енергоефективні LED-світильники у кількості 503 шт.

Які проєкти ви можете назвати вдалими?
- Один з опорних проєктів в компанії – це впровадження штатної одиниці хауз менеджера. Головне завдання такого співробітника - комунікувати з мешканцями для вирішення важливих питань вдома. Хауз менеджер закріплений за певною адресою і знає про свій будинок все. Цей формат роботи дозволив нам налагодити пряме спілкування з клієнтами і, спираючись на технічні потреби будинку, в діалозі з мешканцями визначити першочерговий план робіт. На сьогодні всі наші хауз менеджери, які були на старті запуску проєкту, працюють в компанії і до сьогодні, і я з впевненістю можу назвати їх «обличчям компанії».
Ще важливим моментом можна вважати прозорість роботи. Ми звітуємо кожні два тижні, наші звіти є на сайті компанії https://mdl.com.ua, а також в Viber каналі «Місто для людей Миколаїв» https://bit.ly/2Sb0HrI. Наша компанія бачить великий потенціал в діджиталізації та автоматизації процесів, і ми працюємо над тим, щоб миколаївці змогли максимально зручно використовувати сервіси компанії (кабінет оплат, звіти, онлайн-підтримка).
Окремо слід виділити тенденцію повернення в наше управління будинків, які раніше пішли від нас в ОСББ. Це доводить, що ні інший управитель, ні ОСББ не надають такого переліку послуг і якості роботи, як наша компанія. І це приємно.
Також наш спільний соціальний проєкт із Міжнародною Антинаркотичною Асоціацією – акція із зафарбовування наркореклами “Чисте місто”. Вона проводилася 26 червня до Міжнародного дня боротьби зі зловживанням наркотичними засобами і їх незаконним обігом. Це був вже сьомий спільний рейд, спрямований на очищення довкілля від написів з рекламою наркотиків. До акції долучилася молодь з Управління молодіжної політики Миколаївської міської ради та члени ГО “Намисто друзів”. Також підтримку надало Управління патрульної поліції у Миколаївській області. Усього у ній взяли участь 35 волонтерів, які замалювали близько 300 написів із наркорекламою.
Розкажіть детальніше, що змінилося у роботі компанії із настанням карантину?
Першочерговим завданням для нас після оголошення карантину було створити безпечні умови взаємодії між співробітниками та клієнтами компанії. Більша частина адміністративного персоналу була переведена на віддалений режим роботи. Співробітників, яким необхідно бути присутнім на робочих місцях, було забезпечено засобами індивідуального захисту. Центри обслуговування клієнтів ми перевели на дистанційне обслуговування заявок та звернень, тобто консультації і далі проводилися безперебійно, але по телефону.
Збільшилася кількість заявок, а отже і навантаження на працівників компанії. Люди пішли на самоізоляцію, почали частіше користуватися водою, електрикою. Через це навантаження на інженерні мережі будинків зросло, що призвело до збільшення кількості аварійних викликів.
Крім того, весною 2020 року, під час першої хвилі пандемії, у посиленому режимі працювали робітники служби клінінгу. Саме за ініціативою компанії та за рекомендацією міської влади, яка визначила, що обробка місць загального користування є пріоритетною зараз, наші співробітники першими розпочали дезінфекцію під'їздів. Десятки двірників щодня виходили на передову та забезпечували не лише прибирання прибудинкової території, але й дезінфекцію будинків. Основна увага приділялася щоденній обробці дезінфікуючими засобами вхідних груп будинків, а також поручнів та ліфтів. Завдяки закупівлі спеціального обладнання та дезінфікуючих засобів до осіннього періоду нам вдалося протриматися, і не один співробітник не захворів. Також за статистикою по будинках захворюваність на коронавірус на наших адресах була мінімальна, незважаючи на те, що в нашому обслуговуванні є більша частина житлового фонду міста. Ми відпрацьовували дезінфекцію як за графіком, так і за індивідуальними зверненнями. І проводилися ці роботи за рахунок компанії, адже такої статті в тарифі не закладено.

В той же час спостерігалося різке падіння платежів від населення за спожиті послуги. На фоні збільшення витрат та обсягів робіт головне джерело надходжень компанії залишилося тим самим – платежі споживачів. В березні багато споживачів сприйняли заборону на відключення боржників і нарахування пені під час карантину як заклик зовсім не платити за комунальні послуги і послуги управління. Ми опинилися у скрутному становищі, щодня доводилося обирати, що зробити передусім: оплатити електроенергію для місць загального користування, для підкачуючих насосів, роботи ліфтів, закупити дезінфікуючі засоби або купити паливо для виїзду аварійних бригад. Не говорячи вже про зарплату, щоб хоч якось стимулювати людей працювати в складних умовах.
Чи змінилися послуги для споживачів?
- Так. Ми сконцентрувалися на безпеці громадян, тому за власний кошт розпочали проводити дезінфекції. Інші послуги з управління надавалися протягом року в повному обсязі, наші фахівці вчасно та сумлінно виконували роботи, що входять до тарифу. Незважаючи на карантин, компанія забезпечила своїх клієнтів усіма необхідними комунальними благами, адже вони без перешкод користуються водою, каналізацією, місця загального користування освітлюються, під час виникнення аварійних ситуацій завжди напоготові аварійна служба. Нами продовжувалося проведення робіт з підготовки до опалювального сезону, куди ми ввійшли з мінімальними втратами, проведення поточних ремонтів покрівель, внутрішньобудинкових інженерних мереж, щитових, заміна випусків, прибирання прибудинкової території, дератизація, дезінсекція тощо.
Чи існує навчання і підвищення кваліфікації у сфері ЖКГ? Чи приділяється цьому увага в компанії?
- Так, звичайно, це регламентується ЗУ «Про житлово-комунальні послуги». Частина 5 статті 18 говорить, що кожен управитель - юридична особа зобов'язаний мати в штаті щонайменше одного працівника, який пройшов професійну атестацію на відповідність кваліфікаційним вимогам професії «менеджер (управитель) житлового будинку (групи будинків)». Я особисто пройшла таку атестацію і отримала кваліфікаційний сертифікат, тому в Миколаєві компанія «Місто для людей» продовжує свою діяльність, дотримуючись, як і раніше, букви закону.
Крім того, після проходження атестації мною було проведено навчання для хауз менеджерів компанії, аби передати їм “гарячі”, актуальні знання. Ми всіляко підтримуємо подібне навчання, адже воно допомагає колективу розвиватися та бути в курсі усіх змін і тенденцій нашої галузі.
Які плани на наступний рік?
- Ми зробили достатньо багато за цей рік, тож далі плануємо працювати в не менш активному темпі. Затишок та безпека в оселях миколаївців залишається пріоритетним завдання для компанії “Місто для людей”. Користуючись нагодою, хочу привітати всіх містян з прийдешніми святами та побажати вдалого початку 2021 року.