Замість руїн - дороги: у Миколаєві запустили завод для переробки будівельного сміття після обстрілів, - ФОТО

У Миколаєві запрацював завод з переробки будівельного сміття, утвореного внаслідок російських обстрілів.

Проєкт реалізовано за підтримки Японської агенції міжнародного співробітництва (JICA) і працює на базі КП "ЕЛУ автодоріг". За півтора місяця підприємство вже обробило 3 тисячі тонн уламків, а до кінця літа планує вийти на промислові обсяги. На об'єкті побувала й кореспондент 0512.

Завод збудовано у межах проєкту міжнародної допомоги — Японія надала обладнання на суму 12 мільйонів євро. Додатково з міського бюджету витратили 17,5 мільйонів гривень на розчищення території майданчика площею 15 гектарів, де раніше було стихійне звалище.  

Після ракетних ударів будівельне сміття збирається, сортується та переробляється на фракції каміння й відсів. Як розповів директор КП "ЕЛУ Автодоріг" Віталій Шевченко, ці матеріали проходять сертифікацію і використовуються для ремонту доріг, каналізації та навіть виробництва залізобетонних конструкцій. За його словами подібні практики вже довели ефективність у Бучі, Гостомелі, Ірпені, Харкові та Дніпрі.

директор КП "ЕЛУ Автодоріг" Віталій Шевченко

"Він не перший в Україні, але, на мій погляд - найбільш сучасний і найбільш правильно організований. Ми зі свого боку дуже вдячні "JICA" і за підтримку, і за те, що вони дали нам можливість дати друге життя камінню і будівельним матеріалам на майбутнє, тому що війна триває, і коли вона закінчиться, ці всі будівлі, їх повинно бути переробляти та дати їм інше життя",

- сказав Віталій Шевченко.

Наразі завод працює у тестовому режимі. Як відмітив Віталій Шевченко, наразі потужність заводу дозволяє оброблювати до 3-х тисяч тонн на місяць. До кінця літа комунальники планують вийти на показники 10–12 тисяч тонн переробки щомісяця. На утримання підприємства необхідно близько 700 тисяч гривень щомісяця, а будівництво об’єкта ще не завершено до кінця. 

агато часу зайняло налаштування устаткування, обладнання, проходження працівниками не тільки навчальних курсів, а й курсів з поводження з вибухонебезпечними предметами, з азбестом. Це зайняло час, поки ми навчились це розпізнавати та сортувати. В нормальному режимі це обладнання має переробляти десь 2 тисяч тонн за зміну",

- підкреслив директор КП "ЕЛУ Автодоріг".

Окрім роботи з уламками після обстрілів, завод в перспективі зможе приймати сміття і від приватних осіб - після ремонту квартир чи будинків. За словами віталія Шевченка, це стане дешевшою альтернативою полігону ТПВ. Керівник підприємства додав, що завод стане у пригоді й після війни, коли розпочнеться реконструкція старих багатоповерхівок, адже Миколаїв має в більшості жилих будинків 1950-1960 років.

Замість руїн – дороги: у Миколаєві запустили завод для переробки будівельного сміття після обстрілів

Нагадаємо, на початку 2025 року в Миколаєві вже розпочали будівництво нового полігону для сміття та сміттєпереробного заводу.  Тоді директор департаменту ЖКГ Миколаївської міської ради Дмитро Бездольний розповів, що  на будівництво сміттєпереробного заводу з бюджету Миколаєва було у 2024 році виділено 10 мільйонів гривень, а у 2025 - ще 30 млн грн. 

"Ця стаття/матеріал стала можливою за підтримки програми Голоси України”, яка є частиною Ініціативи Ганни Арендт і реалізується Лабораторією журналістики суспільного інтересу спільно з Європейським центром свободи преси та медіа і фінансується Федеральним міністерством закордонних справ Німеччини. Програма не впливає на редакційну політику, а даний матеріал містить виключно погляди та інформацію, отриману редакцією".