У Миколаєві триває реформа комунального підприємства "Миколаївводоканал", спрямована на підвищення прозорості та ефективності закупівель.
Завдяки впровадженню нових політик та процедур, підприємству вдалося досягти значної економії бюджетних коштів.Ці зміни стали можливими завдяки співпраці з Антикорупційною ініціативою ЄС, передає пресслужба міськради.
У жовтні 2024 року "Миколаївводоканал" впровадив нові політики закупівель, які регламентують процес від планування до визначення очікуваної вартості.Ці заходи спрямовані на зменшення корупційних ризиків, залучення більшої кількості учасників до торгів та отримання кращих цінових пропозицій.
Завдяки новим підходам до закупівель, підприємству вдалося зекономити понад 9,5 мільйонів гривень у період з січня по квітень 2025 року.Наприклад, ціна на офісний папір зменшилася на 58%, на газоподібний кисень - на 60%, на гумові ущільнювачі – на 52%, а на хлор – на 40%.
Реформа стала можливою завдяки підтримці Антикорупційної ініціативи ЄС, яка надала експертну допомогу у розробці нових нормативних документів та проведенні оцінки доброчесності підприємства.За результатами оцінки, проведеної компанією Deloitte, "Миколаївводоканал" набрав 579 балів з 1025 можливих, що свідчить про наявність потенціалу для подальшого розвитку.
Міська влада планує поширити оновлені процедури закупівель на інші комунальні підприємства та структурні підрозділи міської ради.Також передбачається створення наглядової ради на підприємстві для забезпечення стратегічного управління та контролю за ефективністю діяльності.
Нагадаємо, 5 березня у Миколаєві презентували результати оцінки доброчесності КП "Миколаївводоканал", яке тривало пів року та було проведено Антикорупційної ініціативи ЄС. Для проведення оцінки діяльності була залучена одна з найбільших міжнародних консалтингових компаній Deloitte. В рамках оцінки було проаналізовано 9 сфер функціонування підприємства на основі 87 індикаторів.
За результатами перевірки, КП "Миколаївводоканал" набрав 579 із 1025 можливих балів. За словами фахівців компанії це досить непоганий показник, враховуючи умови, в якому працювало підприємство з початку війни. Наприклад, у сфері публічних закупівель підприємство отримало 61 бал зі 145.