З 11 червня 2025 року у Миколаєві запрацювала офіційна система платного паркування в центрі міста.
Мова йде 11 майданчиків (191 місце), тариф - 20 ₴/год. Редакція 0512 розповість всі деталі, а також порівняє Миколаїв з іншими містами.
Деталі
Система працює з понеділка по суботу з 09:00 до 19:00.
Перші 10 хвилин - безкоштовні, оплата проводиться лише цифровим способом (через QR‑код або спеціальні додатки), паперових квитанцій не видається.
Інспектори перевіряють оплату віддалено - початково видають попередження впродовж 4‑тижневого адаптаційного періоду, а згодом штраф - 400 ₴ за неоплату.
Графік роботи уточнюється - за даними, майданчики функціонують щоденно з 09:00 до 19:00.
До запуску передбачено поступове розширення зони (розглядається до 36-57 майданчиків). Усі надходження йдуть на розвиток інфраструктури та підтримку ЗСУ.
Інші міста України
Одеса
З 1 січня 2025 року година парковки на муніципальних майданчиках - 30 ₴ (до кінця 2024 року було 20 ₴). Робота - з 09:00 до 18:00, пільги для інвалідів, ветеранів і чорнобильців. Є платні абонементи: місяць — 2 000–2 500 ₴, рік - 22 00 - 28 000 ₴.
Київ
Місто поділене на три зони:
- 1‑ша (центр Хрещатика) - 35 ₴/год,
- 2‑га (великий центр) - 25 ₴/год,
- 3‑я (спальні райони) -5 ₴/год .
Платна лише у будні з 8:00 до 22:00 . Є можливість оплати через «Київ Цифровий» (Apple Pay, Google Pay), абонементи, контроль евакуації авто . Штраф — близько 700 ₴.
Львів
Центр (1‑ша зона) - 45 ₴/год., інші зони - нижче. Також доступні денні абонементи (~400 ₴) і пільгові - на 3 місяці 1 600 ₴, 6 місяців 2 800 ₴, рік - **5 200 ₴** . Пільги є у вихідні й ночами. Результат: зменшення паркомісць, але суттєве зростання надходжень.
Харків
Граничний тариф - 5 ₴/год на муніципальних місцях. Є електронний абонемент у Приват24. Система працює простіше, але менш прозоро.
Дніпро
Поділене на зони: від 5 ₴ до 20 ₴/год залежно від локації (центр - 15–20 ₴) . Є електронні абонементи через Приват24: місяць - 699 ₴, квартал - 1 800 ₴.
Що це значить для Миколаєва
Миколаїв почав із простого підходу - єдиний тариф, цифрова система, мінімум паперової роботи. Інші міста показують такі напрямки розвитку:
- Зональне регулювання тарифів
- Довгострокові абонементи
- Пільги для певних категорій
- Евакуація авто за порушення
- Контроль через цифрові сервіси.
Миколаїв вже анонсував поетапне розширення майданчиків і модернізацію системи. Якщо місто візьме на озброєння зональність, абонементи й ефективний контроль, це допоможе упорядкувати рух у центрі та поповнити міський бюджет для розвитку інфраструктури.
"Здійснено за підтримки Асоціації “Незалежні регіональні видавці України” та Amediastiftelsen в рамках реалізації проєкту Хаб підтримки регіональних медіа. Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією партнерів”